Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av LeifA
Jag har monterat dessa takbågar på min V70 -15 utan takbox och sitter där de ska för att box/baklucka ska funka.
Det finns ett högt visslande/pipande över 100km/h som helt galet högt.
Tystnar det när boxen kommer på eller är det något hål eller springa som man kan täta?Allt som följde med sitter där men de låter mer än de gamla 4-kantsrören jag hade innan.
av least
Allt som ska sitta där kanske sitter där, men verkar inte sitta rätt. En wingbar är alltid tystare än motsvarande fyrkant.
av Cox
Har såna själv och upplever inte detta, börjar låta lite strax över 140 men det ljudet kommer från packlinen

Har du vänt finns åt fel håll ? Tänk på hur en flygplansvinge ser ut, då sitter dom rätt den mera välvda sidan framåt
Användarvisningsbild
av Micce1980
På undersidan mot fästena finns en svart inbyggd plastflärp som efter montering ska dra mot fästet, annars vet jag inte. Mina på V60:n är knäpptysta så till vida att det inte blåser en hel del ute. På V50:n satt deras wingbar som var lätt böjda på året om och de hördes aldrig, förmodligen för att de hade ett smalare grepp om railsen än de vanliga fotfästena.

Takboxen kommer ju låta lite sedan oavsett, det kommer man inte helt ifrån.
Användarvisningsbild
av LeifA
Ljudet har så hög frekvens att frugan hör det inte och hon hör bra(tror jag).Ni vet gaffel mot tallrik fast mycket svagare.
Det borde vara ett litet hål eller springa.
av least
LeifA skrev:Ljudet har så hög frekvens att frugan hör det inte och hon hör bra(tror jag).Ni vet gaffel mot tallrik fast mycket svagare.
Det borde vara ett litet hål eller springa.
Ut och tejpa, provkör!
Elproblem i baklucka

Jag gjorde den här fixen på min i f&oum[…]

Menar du den som man sätter i delen som sitte[…]

Gott! Då struntar jag helt sonika i den, tac[…]

Ser ingen kabel som sitter i kläm tyvärr