Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av apersson850
Eventuella felindikeringar och sånt kan man antagligen vara mer eller mindre känslig för, beroende på användningsområde. Om han tänkt köra omkring i Stockholm utan filtret kan man hoppas på att han inte får någon hjälp.
av berrabus
apersson850 skrev:Eventuella felindikeringar och sånt kan man antagligen vara mer eller mindre känslig för, beroende på användningsområde. Om han tänkt köra omkring i Stockholm utan filtret kan man hoppas på att han inte får någon hjälp.
Tänkte bara på det du skrev att "När ändamålet med denna rätt udda modifiering är okänt är det heller inte möjligt att ge något vettigt råd om hur du ska utföra operationen.".
Finns ju inte oändligt många användningsområde för bilen.

Sedan kan jag ju tycka att det är helt fel att plocka bort katten då jag antar att bilen skall användas för vardagsbruk men det är en annan sak :D
av andersuw
berrabus skrev:Varför spelar det roll vad TS har för avsikt med modifieringen, borde ju vara samma förfarande oavsett?
För min del spelar det roll såtillvida att jag är obenägen att bidra med råd om hur man åstadkommer något som jag inte anser att det finns rimliga skäl att göra.
av berrabus
andersuw skrev:För min del spelar det roll såtillvida att jag är obenägen att bidra med råd om hur man åstadkommer något som jag inte anser att det finns rimliga skäl att göra.
Ja men det är ju en hel annan sak att man inte vill tala om hur man gör (om man nu vet det) :D
av andersuw
Visst. Jag gav bara svar på frågan om varför det för min del spelar roll vad TS har för avsikt med modifieringen. Enligt TS själv saknar hans avsikter relevans men för min del är de relevanta och jag förstår därför också varför andra frågar om dem.
Användarvisningsbild
av apersson850
Nej, det finns inte oändligt med användningsområden, men det finns i alla fall mer än ett. Jag räknade upp tre.
Användarvisningsbild
av Derank
Men herregud låt ts göra vad fan han vill med sin bil. Mycket moraltanter här nuförtiden. Vad är det med folk.

Skickat från min SM-A500FU via Tapatalk
av HakanF
Hålla avgasreningen som det var byggt. Om han ska köra i Trafik är inte "moraltantande".

Jag undrar oxå varför han vill ta bort Pf om det inte ska bli en oregistrerad tävlingsbil så finns det annat man an göra om bilen fått problem pga Pf.
av andersuw
Derank skrev:Men herregud låt ts göra vad fan han vill med sin bil. Mycket moraltanter här nuförtiden. Vad är det med folk.
Med folk är det dessbättre så att de anser att det inte är OK att göra vad man vill när det har negativa konsekvenser för andra. Sedan finns det tyvärr en och annan som det ännu inte blivit folk av.

Så! Nu har jag äntligen renoverat f&aum[…]

Felkod 326

Felkoden borde väl vara ECM-C326 Se om dessa[…]

Kylarvatten läckage Volvo 940

Du måste trycksätta systemet när m[…]

Doktorns 945 ltt -97

Jo. Jag gjorde det flera gånger. När ja[…]