Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Derank
Prova att googla artnumret på kabelhärvan så kanske det dyker upp nåt.

Borde ju gå.

Skickat från min SM-A500FU via Tapatalk
Användarvisningsbild
av Bosse78
JonasElander skrev:Kan man eftermontera detta?

Jag skulle vilja ha det när jag: åker hemmifrån - 1 minut till dagis - lämnar sonen 2 min - åker till jobbet.
Att slippa stänga av bilen och starta två gånger under så kort tid känns inte bra för varken bil, batteri eller miljö.

Någon som vet? :)
Har du keyless? annars är det ju bara att låsa alla dörrar inifrån sen öppna förardörren och låsa den manuellt, Så gjorde jag alltid förr när jag inte hade keyless. Nu skulle jag också gärna ha en sån knapp!
Användarvisningsbild
av apersson850
Det går även med keyless. Öppna fönstret i förardörren, gå ut och stäng förardörren, sträck in handen och tryck på låsknappen i några sekunder. Först låses dörren och sen stängs alla öppna fönster. Släpp knappen när rutan börjar röra på sig och dra ut armen kvickt som attan, så är det inget problem. Glöm inte ta med dig nyckeln, bara!
Användarvisningsbild
av Bosse78
apersson850 skrev:Det går även med keyless. Öppna fönstret i förardörren, gå ut och stäng förardörren, sträck in handen och tryck på låsknappen i några sekunder. Först låses dörren och sen stängs alla öppna fönster. Släpp knappen när rutan börjar röra på sig och dra ut armen kvickt som attan, så är det inget problem. Glöm inte ta med dig nyckeln, bara!
:-)-) Tack ! :-)-) Det ska testas ! :-DD
Användarvisningsbild
av Bosse78
Bosse78 skrev:
apersson850 skrev:Det går även med keyless. Öppna fönstret i förardörren, gå ut och stäng förardörren, sträck in handen och tryck på låsknappen i några sekunder. Först låses dörren och sen stängs alla öppna fönster. Släpp knappen när rutan börjar röra på sig och dra ut armen kvickt som attan, så är det inget problem. Glöm inte ta med dig nyckeln, bara!
:-)-) Tack ! :-)-) Det ska testas ! :-DD
Testade detta idag och det funka precis som du sa. Kom sedan på att det är jättedumt. Många (kanske inte i sverige dock) använder väl den knappen för att låsa alla dörrar av rädsla för att bli rånad vid rödljus etc. Så om man sitter i den låsta bilen med sin keyless nyckel i fickan går det ju ändå öppna dörren ?:-/
Användarvisningsbild
av Steffe3
Ska inte svära på det eftersom jag inte har keyless, men tror att den känner att nyckeln är inne i bilen och låser inte upp.
Användarvisningsbild
av apersson850
Nycklar som är inuti bilen avaktiveras med avseende på dörrlåsen när bilen låses. De fungerar bara som tändningsnyckel då.
Om någon däremot bryter sig in i bilen och det ligger en kvarlämnad nyckel där, då aktiveras den och kan användas av boven som vanligt. Så man bör inte lämna kvar den andra nyckeln i bilen när man går iväg med den ena. Hur det sen fungerar med de här surfnycklarna man kan ha till nyare Volvo vet jag inte, men det berör ju inte de här bilarna ändå.
Användarvisningsbild
av Bosse78
Aha då har dom tänkt till ändå! :-)-)

Gott! Då struntar jag helt sonika i den, tac[…]

Ser ingen kabel som sitter i kläm tyvärr

Uppvärmda vindrutespolare.

Jag tittade i ett elschema för en årsmo[…]