- mån 08 jan 2018, 14:52
Grejen är att i reservdelsbilen, som är en LTT från 1996, satt det exakt samma box, jag utgick liksom från att det är rätt box då.
Det skulle ju vara intressant att byta och testa.
Blir det lika illa med tändboxen? Det verkar ju finnas helt otroligt många olika. Jag har ju två olika, med olika nummer, som båda verkar fungera.
Bränsleboxen som sitter i: Tändboxen som satt i: (som var defekt) Ska jag försöka få fatt i en bränslebox från en turbo? Är detta något som kan vara lösningen?
Är det någon som haft en som fungerat och testat med en annan box? boxar?
lennarte skrev:Detta är ju inte ointressant alls.NilsO skrev:Om det sitter en bränskebox till en B230F blir det väl "helfel" med bränsle (och kanske tändning också), du måste väl ha en box till en turbomotor (B230 FK eller kanske FT). Om det nu är en motor från en B230FK bör det väl sitta "940 -95 med B230FK borde sitta bränslebox 0 280 000 954 eller 0 280 000 962" enligt en annan tråd på detta forum.buurt skrev: Det sitter en Jetronic bränslebox med nummer 561 i slutet.Om Boschnumret är 0 280 000 561 (dvs slutsiffrorna i Boschnumret är 561) så är det LH-Jetronic 2.4, som Mattson81 skriver ovan. Den hör till B230F. Källa: Fickdataboken för 740/940.
När jag en gång fick fel box till dotterns Mitsubishi gick den som om bränsle och tändning var helt galet, ändå var det från en bil av samma årsmodell och motor, men med ett annat nummer.
PS, på bild 3 ser jag att det är skarvat kablarna till temp.mätaren, är det ordentlig kontakt där?? Enligt elschemat till min 745-89 (-88B) går båda kablarna till (och från) instrumentet och som jordas där. Du har väl "det nya" instrumentet som sitter på 7/900 modellerna senare (-90 och uppåt) och som det är (om inte väldiga så i alla fall) problem med (folien går sönder).
Grejen är att i reservdelsbilen, som är en LTT från 1996, satt det exakt samma box, jag utgick liksom från att det är rätt box då.
Det skulle ju vara intressant att byta och testa.
Blir det lika illa med tändboxen? Det verkar ju finnas helt otroligt många olika. Jag har ju två olika, med olika nummer, som båda verkar fungera.
Bränsleboxen som sitter i: Tändboxen som satt i: (som var defekt) Ska jag försöka få fatt i en bränslebox från en turbo? Är detta något som kan vara lösningen?
Är det någon som haft en som fungerat och testat med en annan box? boxar?
- By emtor