Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Ni kan prova att först fjärr starta bilen(max tid för detta är 15min) om det fungerar......
Så under den tiden bilen är startad försök då med att starta förkonditioneringen.
(Detta har fungerat för mig….)
Ps: Finns en uppdatering för felmeddelandet att förkonditionering misslyckades.

"Gubbstrutten"
av Nystrom7
Är det verkligen så att bilen går i dvala då? Jag upplever det som att det är appen som krånglar.

Min bil stod iaf 3-4 dagar när jag startade värmare på nyårsafton, då funkade det och även idag när den stått än i fredags. Tyvärr funkar det ju inte varje gång dock.
Robbi skrev:Nu efter att ha kört ett tag och försökte någon timme senare, fungerade det. Helt otroligt att bilen går ner i dvala på två dagar.
RTFM som man brukar säga ;-)

"Efter att fjärrnyckeln avlägsnats ur bilen är funktionerna tillgängliga kontinuerligt under 5 dygn och därefter en gång per timma under de kommande 17 dygnen. Efter totalt 22 dygn kommer systemet vara avstängt tills dess bilen startats." (2018-års modell av V90)
Användarvisningsbild
av Roder
Xanthopteryx skrev:
Robbi skrev:Nu efter att ha kört ett tag och försökte någon timme senare, fungerade det. Helt otroligt att bilen går ner i dvala på två dagar.

"Efter att fjärrnyckeln avlägsnats ur bilen är funktionerna tillgängliga kontinuerligt under 5 dygn och därefter en gång per timma under de kommande 17 dygnen. Efter totalt 22 dygn kommer systemet vara avstängt tills dess bilen startats." (2018-års modell av V90)

En gång per timme.
Hur vet man när på den timmen den är tillgänglig?
Vid varje heltimme?
av falkn
Fungerar alltid för mig. Har i och för sig en återkommande timer varje morgon, men satte en del nya timers under julen när vi skulle köra till och från sälen o.s.v. Fungerade hur bra som helst.
Roder skrev:
Xanthopteryx skrev:

En gång per timme.
Vid varje heltimme?
Jag vet inte (någon annan kanske har fakta?) men jag kan tänka mig att om du då programmerar så kommer servrarna att skicka det till bilen när de får en ping från bilen. Har dock aldrig testat då bilen aldrig stått så länge för oss.
Användarvisningsbild
av svergie2
Roder skrev:
Xanthopteryx skrev:

En gång per timme.
Vid varje heltimme?
Det vet man inte, för att kunna få kontakt med bilen när den är i dvala så är det enda sättet jag vet om att sätta en timer på bränslevärmaren. Denna förfrågan skickas till Volvos servrar och inom en timma kommer bilen att ha tagit till sig kommandot.

Skickat från min Galaxy S8+ via Tapatalk
Användarvisningsbild
av Robbi
svergie2 skrev:
Roder skrev:
Xanthopteryx skrev: RTFM som man brukar säga ;-)

En gång per timme.
Vid varje heltimme?
Det vet man inte, för att kunna få kontakt med bilen när den är i dvala så är det enda sättet jag vet om att sätta en timer på bränslevärmaren. Denna förfrågan skickas till Volvos servrar och inom en timma kommer bilen att ha tagit till sig kommandot.

Skickat från min Galaxy S8+ via Tapatalk
Det undrar jag då det kommer upp ”det går ej att sätta timer...” typ och det är rött. Skulle det ligga kvar och försöka ändå?
Användarvisningsbild
av Robbi
Nystrom7 skrev:Är det verkligen så att bilen går i dvala då? Jag upplever det som att det är appen som krånglar.

Min bil stod iaf 3-4 dagar när jag startade värmare på nyårsafton, då funkade det och även idag när den stått än i fredags. Tyvärr funkar det ju inte varje gång dock.
Det är ju mycket möjligt men det krånglar nästan aldrig för mig om jag sätter timer samma dag jag har kört bilen. Jo, jag har märkt att det ofta krånglar på helgen.

"T.ex får du inte kallstarta motorn p&a[…]

XC70 2016

Bilen var här hemma idag. Den gick tillbaka t[…]

Om det är Polestar optimering så ers&a[…]

Antar att du har elektriskt gasspjäll, kolla […]