Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av r_blom
Hej

Får felmeddelande; Service Larmsystem erfordras.
Den kommer upp varje gång jag startar bilen.

Någon som haft detta innan?
Vet att jag måste åka in till verkstan, men de kan ju vara så dryga ibland...
Användarvisningsbild
av elmuppo
r_blom skrev:Hej

Får felmeddelande; Service Larmsystem erfordras.
Den kommer upp varje gång jag startar bilen.

Någon som haft detta innan?
Vet att jag måste åka in till verkstan, men de kan ju vara så dryga ibland...
Omöjligt att säga. Enda jag kan säga är, kolla säkring till sirenen.
Annars är det bara att läsa ut felkoder.
Användarvisningsbild
av fluppen
Jag har också börjat få detta fenomen på min så jag lyfter tråden.. nån som har nåt annat bra tips ?

Hur gick det för dig r_blom ?

Sen..nån som vet hur man ska göra för att "paniklarma" (får sirenen att tjuta från fjärren) ?
Användarvisningsbild
av Cimmen
fluppen skrev:Jag har också börjat få detta fenomen på min så jag lyfter tråden.. nån som har nåt annat bra tips ?

Hur gick det för dig r_blom ?

Sen..nån som vet hur man ska göra för att "paniklarma" (får sirenen att tjuta från fjärren) ?
Tryck på den röda triangeln 2 ggr på fjärren.. (om du har nån) :lol:
Användarvisningsbild
av MartinS
Om man inte har en röd triangel har jag för mig man kan trycka in bakluckeöppning och den gula pricken samtidigt. Eller om det var öppna och stäng samtidigt.

/Martin
Senast redigerad av 1 MartinS, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av fluppen
Nää en sådan har jag inte, har "unlock" "lock" "gulknapp" och "bagageluckan"
Användarvisningsbild
av lexus
Det borde fan finnas en usb-anslutning i bilarna så att man kan koppla upp sig själv via datorn och genom hackade program göra felsökning och uppdateringar. Vad stålar man skulle spara. Eller ja, kanske inte om något går fel.
Användarvisningsbild
av Cimmen
lexus skrev:Det borde fan finnas en usb-anslutning i bilarna så att man kan koppla upp sig själv via datorn och genom hackade program göra felsökning och uppdateringar. Vad stålar man skulle spara. Eller ja, kanske inte om något går fel.
Det går ju praktiskt taget men genom en ODBII läsare, fins sådana som man kopplar direkt mot en PC...
Användarvisningsbild
av Cimmen
fluppen skrev:Nää en sådan har jag inte, har "unlock" "lock" "gulknapp" och "bagageluckan"
Jag trodde att alla V70N hade kir nyckeln... När kom den annars??? Jag har kir på min -04
Användarvisningsbild
av fluppen
Nej jag lyckas inte panikutlösa det. Men jag provade larmet och den larmar på dörrar och rörelse och verkar funka bra, men ingen signal låter. Så jag antar att hornet gått åt pipan ? Säkringen är givetvis hel (som alltid :evil: )

Var sitter hornet ?
Motorhuvsjustering

Nej plåten är frisk där och g&arin[…]

Lastnät till S60

Tänkte slänga in ett lastnät i en S[…]

Defekta spridare?

Har en nissan micra k11 1998 bensin som bara g&ari[…]

Sorry to post in english, still not confident enou[…]