Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av oldtimersmc
gooose skrev:Är inte ovanligt att blinkers spaken är källan till detta fel har du tid riv isär spaken annars köp en beg o byt
Finns många spakar som är lite använda i detta land så dom slits inte så mycket :D

Du däremot verkar vara en flitig användare av blinkers när du slitit ut spaken ;-//

//Gooose
Ha Ha Ha!

Jag blinkar inte, jag kör alltid rakt :D :D har kostat mig 2 st V70 i SAMMA KORS!!!
Köpte en V90 med Cross Traffic , missuppfattade funktionen så nu får jag backa genom korsen för att komma över helskinnad alt vrida på huvudet :oops: :oops: :oops: :oops:
av oldtimersmc
Skall kolla bildelsbasen efter en spak som " är aldrig använd" :D
av oldtimersmc
Skall kolla bildelsbasen efter en spak som " är aldrig använd" :D
av XC70Jonas
oldtimersmc skrev:Det som inte funkar är allt som har samband med inställning av värmaren, det går inte ens att starta den med hjälp av "ryssdosan" men det startar auto om det är kallt.
Den enda info man får i displayen är hur många mil som bränslet räcker, som om den har fastnat i det läget...

Exakt så betedde sig min bil när spaken var paj. Syntes endast avstånd till tom tank i klustret.
av oldtimersmc
XC70Jonas skrev:
oldtimersmc skrev:Det som inte funkar är allt som har samband med inställning av värmaren, det går inte ens att starta den med hjälp av "ryssdosan" men det startar auto om det är kallt.
Den enda info man får i displayen är hur många mil som bränslet räcker, som om den har fastnat i det läget...

Exakt så betedde sig min bil när spaken var paj. Syntes endast avstånd till tom tank i klustret.
:-)-) :-)-) :-)-)
Ok bytte du spak och löste det problemet?
av oldtimersmc
XC70Jonas skrev:Köpte n spak för 680 kr och sen funkar allt i färddatorn.
Låter lysande, fan skulle ha lyssnat på COX som först kom med förslaget...
Läste att det var besvärligt att dela på plastkåpan runt ratten, 3 skruvar sen borde väl bara vara att med milt våld bryta isär delarna eller?
av oldtimersmc
Cox skrev:Man skall alltid lyssna på en norrlänning Bild hoppas nu problemet försvinner Bild
Ber allra ödmjukaste om ursäkt min vän! :D

Ps blev en V90 T5 med en Jeppebur :-)-)
Tänkte att fan jag köper inte en V70II för 4:de gången på 4 år...
Ha det gott och va försiktig i stormen här är det barmark o ca 10 minus för första gången i vinter :D
Fick in mina 95kg Znuffar i skuffen och det funkade endast 3 st nosavtryck i bakrutan (har inte fått buren än) så det är större än det ser ut.
är för övrigt en dröm att köra, testa och du är såld...
av Cox
Ursäkten är godtagen
Roligt att du trivs med nya bilen, får väl titta en gång till på V90:n lämna recension på placet för dogsen när du får buren.
Här är det minus 9 och 60 cm snö.....
Så bensinspaden har fått jobba kan jag säga
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

Hej! Tänkte lägga ut en intressekoll p&a[…]

B30a i en 740?

Fast den såldes väl aldrig här? De[…]

Automatlådan fast i "P"