Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av fluppen
Som överskriften lyder monterade jag Biltemas backsensorer, kan väl säg att dom jag hade i förra bilen (orginalmonterat BMW) funkade lite bättre, dom hade liksom bättre precision. DOCK ! Så funkar dessa utmärkt och varnar perfekt, kanske lite "för tidigt"

Iaf...monteringen var kanonlätt, borr ingick och kabeldragningen var lätt, (drog in dom genom en gummiflärp under ena baklampan) Sedan var det bara koppla in signalgivaren och dra fram den kabeln till instrumentbrädan.

Se bilderna:

Bild

Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
av Brainy
Är det den för 299kr? Hur tidigt varnar den? Varnar den bara på en nivå eller förändras signalen ju närmare du kommer?

Måste dom sitta helt rakt eller går det bra om de lutar minimalt uppåt eller nedåt?

Sen skulle jag gärna vilja se hur du har löst monteringen av displayen, funderar på att låta den sitta lagomt dold bak i bilen och bara nyttja ljudfunktionen.

mvh
Anders
Senast redigerad av 1 Brainy, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Cimmen
Varnar dom bara på objekt i samma höjd?? Jag menar om man backar mot en mur som är ca 5cm lägre än där backgivarna är tar dom det då??
Användarvisningsbild
av fluppen
Dom varnar ganska sprit, har inte hunnit kolla hur "lågt" dom varnar.

Jag har ingen display, valde den utan 299:- tror jag den kosta. Jag monterade ljudenhetn under instrumentbrädan

Signalen börjar ljuda när du är 1 meter från sedan minskar intervallerna ju närmre du kommer, när du är 20 cm från du ljuder det konstant.

Enligt manulen ska dom sitta helt rakt..eller lodrät. men dom kan fästas på snea ytor..det ingår distnsbrickor som är snea. typ som det ser ut på V70N orginalbacksensorer.
Användarvisningsbild
av Cimmen
fluppen skrev:Dom varnar ganska sprit, har inte hunnit kolla hur "lågt" dom varnar.

Jag har ingen display, valde den utan 299:- tror jag den kosta. Jag monterade ljudenhetn under instrumentbrädan

Signalen börjar ljuda när du är 1 meter från sedan minskar intervallerna ju närmre du kommer, när du är 20 cm från du ljuder det konstant.

Enligt manulen ska dom sitta helt rakt..eller lodrät. men dom kan fästas på snea ytor..det ingår distnsbrickor som är snea. typ som det ser ut på V70N orginalbacksensorer.
Testa gärna mot olika objekt/höjder/tjocklekar och återkom!
av jonsson 8918
Tjusigt, ser lite lättare ut att göra som du gjorde istället för att montera ner hela bakre kofångaren.
fluppen skrev:Sedan var det bara koppla in signalgivaren och dra fram den kabeln till instrumentbrädan.
Hur valde du att dra kabeln?
Användarvisningsbild
av G-kraft
De verkar vara bra att ha för det priset, väldigt prisvärda, men jag måste kommentera höjden....skall de inte sitta lite lägre ner...tycker att de sitter kanske lite för högt...bra varning för fickparkering, men för små höga stenar eller cement som är lite lägre än bakfronten...varnar det då ??
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 23

Tjena! Har ett återkommande problem med min […]

Det var därför jag funderade på om[…]

Hej! Det är så att jag har en fas 2 d5 […]

Kioskens Volvo 850 R "Ebba"

Tagit ut bilen till sommarn once more :-) Bara at[…]