NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mojja
Kan man inte beställa fjärrstart av bränslevärmaren som option??

Måste denna eftermonteras på verkstad..
Pratade med min säljare tidigare idag och tydligen e detta inte ett tillbehör som monterasi fabrik(:

M.v,h mojja
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Vad är det för bil du har(eller har beställt)?
Användarvisningsbild
av Evil Angel
Fjärrstart menar du tidur för värmare så finns det som tillval på alla bensinbilar men på diesel är det std.

Jag köpte en 2.0d då ingår det det tidur för värmare men jag vet inte hur det är på D5 och 1.6d men jag vet att på v70 diesel måste man köpa till tiduret för 1900:- även om värmaren sitter på bilen som std så man måste man ha programvaran för att kunna använda den ;)
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Jag tror att "mojja" menar en sån här;

Bild

Går att få till vissa. Eftermonteras endast!
av DanneF
Evil Angel skrev:Fjärrstart menar du tidur för värmare så finns det som tillval på alla bensinbilar men på diesel är det std.

Jag köpte en 2.0d då ingår det det tidur för värmare men jag vet inte hur det är på D5 och 1.6d men jag vet att på v70 diesel måste man köpa till tiduret för 1900:- även om värmaren sitter på bilen som std så man måste man ha programvaran för att kunna använda den ;)
det mojja menar är en fjärr till dieselvärmaren, finns som tillbehör.
av mojja
Det var precis vad jag menade en fjärrstyrd.. Jag har haft har det tiduret i min nuvarande 2.0d 07a. O jag har hela tiden suktat efter att den skulle varit fjärrstyrd.

Men tydligen verkar detta inte gå att få monterat i fabrik..
Någon som vet vad det kostar att eftermontera denna fjärr?

Bilen o fråga som e beställd är en v50 2.0d my08a.

m.v.h mojja
av Doby
Min handlare trodde att det skulle kosta ca 10 000 kr inkl montering...
av matzen10
Doby skrev:Min handlare trodde att det skulle kosta ca 10 000 kr inkl montering...
Å fy f*n!!

---> Matz
av Patcy
Jag förstår inte varför man ska ha en sådan när det finns tidur?
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Patcy skrev:Jag förstår inte varför man ska ha en sådan när det finns tidur?
Inte jag heller. och speciellt inte om den kostar lika mycket som diesel/bensin värmarn!!! 10 000!

Vad läser du felkod med?

Igår fick det bli byte av spolarna på […]

Cupefläkten.

Tänkte om det kunde ha något med det […]

Hej! Vilken olja är det till bakaxeln på[…]