Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

jag har en ny v70 classic -08 som har gått 200 mil typ, och jag har märka att det ibland knarrar i instrumentpanelen och knäpper i plasten.
mest har det låtit när solen skiner ute och det gör väl att det låter lite, men även ibland när man svänger eller kör över farthinder.
jag upplever det som störande på en sådan ny bil!
någon annan som upplever samma sak?
kan det vara så att det är sämre kvalite på -08 eftersom dom är tillverkade i belgien?

:(
Användarvisningsbild
av _lucifer_
Nu kör ju du en V70, men jag vet inte hur mycket sämre dom blivit på senaste tiden....
Körde nyligen en C30 som jag hade som lånebil, hade visserligen gått drygt 800mil, men det var skrämmande vilken usel kvallitetskänsla den bilen hade. Förutom att inredningen kändes lös och skramlade och stolen vickade i svängarna så kändes växellådan som tagen från en Skoda från 1973.
av addeer
Jag har haft min 04:a sedan den var ny och den har aldrig knirrat eller knarrat......hoppas inte att de ska vara nån sämre kvalite bara för att de tillverkas i Belgien för jag beställde en V70 Classic igår.
Rimligtvis så borde de ju skruvas ihop på exakt samma sätt som i Sverige kan tyckas....
Användarvisningsbild
av K5054
Och jag fick min Classic -08 den 25 juni och har erfarit en mycket hög kvalitetskänsla hos allt i bilen. Trist om du fått ett måndagsexemplar. :(
av addeer
Den sista årsmodellen av en bil brukar ju vara den bästa kvalitetsmässigt.

Jag hittar filmer på bränslefilterbyte […]

Ganska säker på att någon h&a[…]

Motoroljenivå

Du måste ju låta bilen stå i 5-1[…]

Tack båda två! Gör det lätta[…]