Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Henke850
Hej

Jag kan inte köra ner fönstrena bak hela vägen. På båda sidorna stannar de halvvägs. Jag har kollat igenom handboken, är det något jag missat eller har det med nån av alla barnsäkerhetsspärrar att göra?? Tacksam för svar. :)
Användarvisningsbild
av uno83
Har inte koll på hur långt dom ska gå ner, men på vissa bilar går dom ju inte hela vägen ner p.g.a att dörren är formad efter hjulhuset.
Användarvisningsbild
av ketto
som sagt... titta på hjulhusen så förstår du varför dom inte går längre ner!
Användarvisningsbild
av Henke850
ketto skrev:som sagt... titta på hjulhusen så förstår du varför dom inte går längre ner!
Hehe okay det var så enkelt då :wink:
Användarvisningsbild
av ketto
Henke850 skrev:
ketto skrev:som sagt... titta på hjulhusen så förstår du varför dom inte går längre ner!
Hehe okay det var så enkelt då :wink:
jepp, frågade samma sak för nåt år sen! :lol:
av marcusjj
jahopp, då vet man detta också ^^ har nämligen likadant på min...
Användarvisningsbild
av Henke850
Vaf*an det går ju på gamla mercan från 88. Konstigt konstruerat kan man ju tycka :lol:
Användarvisningsbild
av Nexus
Henke850 skrev:Vaf*an det går ju på gamla mercan från 88. Konstigt konstruerat kan man ju tycka :lol:
Det är ju barn och vuxen säkert :wink: se det som så :D
av *pettson*
Henke850 skrev:Vaf*an det går ju på gamla mercan från 88. Konstigt konstruerat kan man ju tycka :lol:
Kan tyckas så.. men du vet.. inte ens volvo 140 kunde få ned rutorna eftersom volvo valt att använda EN ruta bak.. inte två som konkurrenterna gjorde.. (en rakskuren kortare ruta och en fast ruta (som på t.ex 70)Så konstigt eller inte.. På 140 lanserades det som barnsäkra rutor. Man kunde inte trilla ut.. Naturligtvis var det botten i dörren som begränsade och det var därför man inte kunde veva ned. :wink:
Men som sagt 740 är en bil där man kompromissat och fått en skitful list mitt i synfältet för baksätespassagerarna.

Jag är lite trött nu Så du få[…]

Jag har en Volvo S60 från 2003, som i dagsl&[…]

V60 sliter däck bak

Min har rullat 23000 mil nu så de kan ju va […]

AC & kylfläkt

Det har jag inte ens reflekterat över, tä[…]