Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av miken
Har en xc70 från 2015 som inte blinkar till i blinkersen när man låser men när man låser upp den blinkar den
hört att det beror på att man har öppet bagaget eller en dörr men jag har kollar precis allt och allt är stängt!

Någon som vet vad det kan bero på?
av pergrein
Går ju att slå av/på i menyn om man ska ha blink vid låsning/upplåsning. Ta och kolla d först.

Mvh
Per
av Rådlös
Nu är det inget som säger att felet är i motorhuven, men du skall inte slå/slänga igen huven. Stäng den sakta och lugnt och tryck till med flat hand rakt över den högra låsbygeln så att den går i lås med ett klick. Det är i det högra låset som givaren för huven sitter. Hjälper inte detta så lägg handflatan igen över det högra låset. Gör som en "hjärtmassage" men lite snabbare, 5 - 6 stötar. Motorhuven har ett spelrum där på ett par cm, så du motionerar låsgivaren på detta sättet. Skulle du få någon sorts respons på detta men att felet återkommer, så vet du var du skall leta och eventuellt byta givaren.
Och kom ihåg, var inte aggressiv eller våldsam när du stänger huven. Det gör nog bara saken värre.
Har du kollat att alla dörrarna verkligen blir låsta när du larmar på? Jag fick nyligen byta låskista på förardörren för att låskistan signalerade inte att dörren var stängd. Det gick inte att larma på. Man fick låsa alla dörrarna manuellt i stället. Låskistorna är ett känt problem när bilen har blivit några år.
Användarvisningsbild
av SvenB
Gick förbi affären här i byn i går. Då kom en lite fransos, med dam bakom ratten. Hon parkerade, gick ut genom förardörren och låste med fjärren. Men det blinkade inte. Då tryckte hon till på bakluckan, och då blinkade det. :wink:
av Gameburg
Om du har VOC så kan du kolla där vilken dörr som är "öppen"!
Hade samma problem för några veckor sedan då var förardörren "öppen". Det lagade dock sig själv :???:
Bakre länkarmsbussning

Eller så monterar man POWERFLEX (PFR19-1917)[…]

Elproblem i baklucka

Jag gjorde den här fixen på min i f&oum[…]

Menar du den som man sätter i delen som sitte[…]

Gott! Då struntar jag helt sonika i den, tac[…]