Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej,

Volvo v70N

Fick häromdagen meddelandet " kontrollera bromsljus ". Som uppkom ibland när man bromsade.
Nu några dagar senare så uppkommer det vid varje bromsning när man håller ner pedalen några sekunder. Alla lampor fungerar / lyser som dem ska.

Tips?

Har sprutat in Wd40 i kontakten till dragkroken samt kopplat i/ur batteriet.

Allt fungerar dock som det ska, förutom att jag får meddelandet vid inbromsning.

Någon som tror sig veta vad felet kan vara / har haft samma fel själv och kan komma med tips/vad det är?

Annars blir det väl att följa alla kablar och kika.

Mvh

Sent from my SM-G950F using Tapatalk
Senast redigerad av 1 Danje, redigerad totalt 0 gånger.
Förmodar att du har en V70? Om så är fallet, bänd loss plasten vid vänster gångjärn på bakluckan. Där finns ett gäng med kablar som kan ha blivit skadade. Ta loss all tejp och syna dom noga. Jag hade liknande fel en gång, då var 4 kablar skadade. Bara att skala och sätta ihop igen. Kan ju naturligtvis vara något annat också, men detta är lätt att börja med.
fisse skrev:Förmodar att du har en V70? Om så är fallet, bänd loss plasten vid vänster gångjärn på bakluckan. Där finns ett gäng med kablar som kan ha blivit skadade. Ta loss all tejp och syna dom noga. Jag hade liknande fel en gång, då var 4 kablar skadade. Bara att skala och sätta ihop igen. Kan ju naturligtvis vara något annat också, men detta är lätt att börja med.
Japp! V70N Glömde bort att skriva modell Bild

Ska börja med det. Tack! :)

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Tankat den, kanske sista gången om 3:e v&au[…]

XC60 MY27

T6 har aldrig haft mer än 350 hk.

Volvo car UX

Fick min bil uppdaterad med nya UX i samband med v[…]

@fjohan82 , Värt att kolla till nästa g[…]