Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Däremot så är vi olika ljuskänsliga, vilken även förändras beorende av ålder. Det finns vetenskapligt fastställt.
Så hur vi uppfattar ett ljus som bländande är väldigt individuellt.

Men åter till frågan om ljusen. Nej, jag har slutat använda automatik pga att helljuset ligger på för länge och får blinkningar, men även att det ibland gör snabba på/av. Har ställt in dem på snabbaste läget men det hjälper inte.
Och med mitträcke var det helt hopplöst samt vid backkrön reagerar det sällan på lastbilars positionsljus.
Att behöva ha extra koll på automatiken är jobbigare än att själv sköta det.
AndS skrev:
fjohan82 skrev:Många stirrar ju in i mötande bilars strålkastare, då bländar nog nästan vad som helst...
När ska detta upphöra? :roll:
Intressant, vad finns det för fakta att det är så? Eller egen erfarenhet :D
Tittar jag in i mötande bilars helljus, framförallt de som kör med automatiken, bländas jag.
Tittar jag istället på min körbana, eller lite till höger (tänk de vita strecken) har jag inga problem.
Dock förstår jag att alla inte har samma förutsättningar, så visst kan det variera mellan olika individer hur man gör och upplever saken.
Upplever ni att det fungerar sämre med LED-strålkastare än med Xenon? Min med Xenon fungerar utmärkt, förutom lastbilar i backe där endast positionsljus syns.
Sport chassi

Hej alla Jag har en v70 momentum med sport chassi[…]

Laga rost Göteborg?

Akram Bil vid gamla Siba lagade min sådan […]

Laddbox

Vi körde på en PhaseBox med spiralkabel[…]

Överhettad motor, grundorsak?

Hur vet du att den är överhettad?? Upp t[…]