Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av PatricF
Tjenare,

Jag ska slå till på en V70 -15 Momentum Business Edition.
Den har HP Sensus Connect 7 och jag undrar om man på något vis kan få in Spotify i bilen?
Jag har sett lite om Sensus Connected Touch men jag blir inte alls klok på vad som är vad och vad jag kan ha i denna bilen osv.

Kommer man få köpa till en uppdatering för 12 000kr eller liknande eller det är bara något man kan installera?

Det fungerar ju att koppla telefonen med Bluetooth och köra musik där ifrån men jag är mer sugen på att ha det direkt i bilen och slippa använda mobilen alls.
av andersuw
HP Sensus Connect 7 betyder att bilen har det näst bästa (efter Premium Sound) av de infotainmentsystem som Volvo erbjöd till V70 fr.o.m. MY -15. Sensus Connect introducerades med årsmodell -15 och betyder att infotainmentsystemet kan Internetanslutas. Tyvärr kan du ändå inte få Spotify direkt via infotainmentsystemet, bara indirekt via smartphone och bluetoothöverföring från den. Vilka appar du direkt kan få tillgång till via Sensus Connect ser du här:

https://support.volvocars.com/se/Pages/ ... 511c228ebd

Alldeles i början fick man via Sensus Connect också en slags motsvarighet till Spotify kallad Rdio. Men Rdio gick i konkurs och försvann och Volvo har tyvärr inte gjort sig besvär med att erbjuda något annat istället (vilket man säkert skulle kunna göra genom mjukvaruuppdatering om man ville).

Sensus Connect bör inte blandas ihop med Sensus Connected Touch trots att det låter som det var nästan samma sak. Sensus Connect erbjöds som tillval från fabrik från och med MY -15. Det kan inte eftermonteras. Sensus Connected Touch erbjöds ett tag som eftermonterbart alternativ med en funktionalitet liknande Sensus Connect. Volvo har dock vid det här laget dragit tillbaka Sensus Connected Touch från marknaden.
Senast redigerad av 1 andersuw, redigerad totalt 0 gånger.
av PatricF
andersuw skrev:HP Sensus Connect 7 betyder att bilen har det näst bästa infotainmentsystem (efter Premium Sound) av dem som Volvo erbjöd till V70 fr.o.m. MY -15. Sensus Connect introducerades med årsmodell -15 och betyder att infotainmentsystemet kan Internetanslutas. Tyvärr kan du ändå inte få Spotify direkt via infotainmentsystemet, bara indirekt via smartphone och bluetoothöverföring från den. Vilka appar du direkt kan få tillgång till via Sensus Connect ser du här:

https://support.volvocars.com/se/Pages/ ... 511c228ebd

Alldeles i början fick man via Sensus Connect också en slags motsvarighet till Spotify kallad Rdio. Men Rdio gick i konkurs och försvann och Volvo har tyvärr inte gjort sig besvär med att erbjuda något annat istället (vilket man säkert skulle kunna göra genom mjukvaruuppdatering om man ville).

Sensus Connect bör inte blandas ihop med Sensus Connected Touch trots att det låter som det var nästan samma sak. Sensus Connect erbjöds som tillval från fabrik från och med MY -15. Det kan inte eftermonteras. Sensus Connected Touch erbjöds ett tag som eftermonterbart alternativ med en funktionalitet liknande Sensus Connect. Volvo har dock vid det här laget dragit tillbaka Sensus Connected Touch från marknaden.
Tusen tack för snabbt svar. Då förstår jag hur det ligger till.

Så! Nu har jag äntligen renoverat f&aum[…]

Felkod 326

Felkoden borde väl vara ECM-C326 Se om dessa[…]

Kylarvatten läckage Volvo 940

Du måste trycksätta systemet när m[…]

Doktorns 945 ltt -97

Jo. Jag gjorde det flera gånger. När ja[…]