Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av lennarte
Köper man inte det allra billigaste eftermarknadsgrejerna så är Gates eller Optibelt bra grejer. Jag har Gates i min 16V motor (B234F) och det ligger en ny Optibelt i garaget (skulle varit bytt i somras.... :oops: )
av volvorullar
Haft gates på kilremmar men passformen för generatorrem va heltokig.
Bytte till volvos som passade perfekt. Därför blev jag lite fundersam på det fabrikatet.
Vet inte vad volvos kamrem kostar med spännrulle. Mekanika.se har rem med rulle för ca 550:- och dom har optimal och dayco
Användarvisningsbild
av Nexus
Jag har från Biltema. Står Goodyear på remmen. Snart 9000 mil utan minsta problem med remmen.
Vad har du för motor i 940 in?
Annars har bildelaronline24 riktigt bra priser på tex Bosch och andra kända märken.
Användarvisningsbild
av Magnus308
Nexus skrev:Jag har från Biltema. Står Goodyear på remmen. Snart 9000 mil utan minsta problem med remmen.
Biltema verkar ha bytt från GoodYear till Optibelt när jag kollade på remmar där
Användarvisningsbild
av tuuurbo
Jag kör alla remmar Gates.

Görs i USA.
Världens största och älsta remtillverkare.

Haft perfekt passform alltid.
Kamremmar och Fläkt,servoremmar allt jag köpt nu senast till Volvo är Gates.
Haft märket innan och mkt nöjd.
12k mil i en AUDI S8

Finns många bra märken.
Goodyear, Continental, Bosch. Volvo Orignal mfl.

Lite som Lennarte sa, man ska inte ta det allra billigaste i remmar, gummigrejjer som är färskvaror typ ska vara av bra märken, så de
är rätt förstärkta, och är av gummi, plast vill man undvika, det billigaste tänkbara ska man skippa här.
Bra gummi kostar lite extra, som med däck till fordon. Märkes varor är överlägsna.
Det blir inte så många kronor extra ändå.

Köpte
https://www.bildelaronline24.se/gates/786742

Kolla med RegNR vilket du ska ha exakt.
Vet även att Gates gör högkvalitiva spännrullar.
Deras kit är mkt bra, och prisvärda som attans via bilderlaronline24. CA 50% billigare är dom

Väcker denna tråden för jag har […]

Sten mellan skiva och bromssköld, eller s&ari[…]

Hej Är det någon som lyckats montera s/[…]

Hjälp att hitta delnummer

Pröva först att få lös rö[…]