Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Henrikx2
Jag får justera ner displayen nästan varje gång bilen varit avstängd i några timmar.
Borde den inte stanna kvar i inställt läge?
av GoranP
Om du läser mer här på forumet, märker du säkert att det verkar vara ett "standardfel", det är en hel del diskuterat i tråden "Stora novemberuppdateringen". Jag har det även på min bil, och har varit inne för detta på verksta'n. Hittills har dom kommit så långt i mitt fall, att det blir bättre då jag har låst min körprofil. Efter jag låste denna, har jag inte upplevt någon förändring på HUD-positionen ännu ...
av Cokeisit
GoranP skrev:Om du läser mer här på forumet, märker du säkert att det verkar vara ett "standardfel", det är en hel del diskuterat i tråden "Stora novemberuppdateringen". Jag har det även på min bil, och har varit inne för detta på verksta'n. Hittills har dom kommit så långt i mitt fall, att det blir bättre då jag har låst min körprofil. Efter jag låste denna, har jag inte upplevt någon förändring på HUD-positionen ännu ...
Testa att fjärrstarta bilen via voc. När du sedan startar bilen har den tappat sin position igen.

Detta händer nästan alltid i ovanstående scenario för mig.

Jag har inte fått in novemberuppdateringen i min bil än.
Användarvisningsbild
av Dex
Henrikx2 skrev:Jag får justera ner displayen nästan varje gång bilen varit avstängd i några timmar.
Borde den inte stanna kvar i inställt läge?
Jag har inga problem med att HUD flyttar sig.
Men det kan ju ha att göra med att jag programmerat nyckeln/profilen och sparat den på minne 1 (en inställning för frugan)och en på minne 2 (för mig) dock ej låst profilerna.
Ni vet om att nyckeln måste vara i mittkonsolen på avsedd plats när man programmerar den hoppas jag.
Sedan när man är färdig med sina inställningar så väljer man knapparna 1 eller 2 på förardörren. :)
Användarvisningsbild
av Hanzon
Cokeisit skrev:
GoranP skrev:Om du läser mer här på forumet, märker du säkert att det verkar vara ett "standardfel", det är en hel del diskuterat i tråden "Stora novemberuppdateringen". Jag har det även på min bil, och har varit inne för detta på verksta'n. Hittills har dom kommit så långt i mitt fall, att det blir bättre då jag har låst min körprofil. Efter jag låste denna, har jag inte upplevt någon förändring på HUD-positionen ännu ...
Testa att fjärrstarta bilen via voc. När du sedan startar bilen har den tappat sin position igen.

Detta händer nästan alltid i ovanstående scenario för mig.

Jag har inte fått in novemberuppdateringen i min bil än.
Jag hade samma fenomen att HUD ändrade position efter förkonditionering, efter fått novemberuppdatering och låst förarprofil enligt rekommendation av PST så håller HUD inställningen.
av GoranP
Min bil har varit inne på service. I samband med detta hade jag uppe frågan om HUD'en och man måste låsa profilen.
Som jag förstår lär det vara en ny mjukvara på gång, troligen runt V9 (prel), som ska lösa dessa problem.

"T.ex får du inte kallstarta motorn p&a[…]

XC70 2016

Bilen var här hemma idag. Den gick tillbaka t[…]

Om det är Polestar optimering så ers&a[…]

Antar att du har elektriskt gasspjäll, kolla […]