Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Nexus
#121866
Ihsahn skrev:
grammse skrev:
Ihsahn skrev: Åhh, precis en sådan inställningsmöjlighet som jag letat efter! Var sitter det lilla spåret? På min 93:a finns det inget sådant fram på reglaget iaf.
Titta lite längre upp . *pettsons* svar :!: Det kom 95 på 850 om du ej orkar leta :wink:
Men du kanske kan hitta ett sådant vred på skroten och byta om det går att byta rakt av och få den fina funktionen (I)
Aha, jag tolkade ditt svar som att det fanns en möjlighet att ställa in även på tidigare modeller (läs: 93). Idiotiskt att man inte kan stänga av lysena på de äldre 850, det kunde man till och med på min SAAB 9000!
Men gör som *pettson* skrev köp ett vred från års 95 eller be snällt så kanske han berättar vilka stift du ska bygla för att få samma funktion :wink:
av Ihsahn
#121892
grammse skrev:
Ihsahn skrev:
grammse skrev: Titta lite längre upp . *pettsons* svar :!: Det kom 95 på 850 om du ej orkar leta :wink:
Men du kanske kan hitta ett sådant vred på skroten och byta om det går att byta rakt av och få den fina funktionen (I)
Aha, jag tolkade ditt svar som att det fanns en möjlighet att ställa in även på tidigare modeller (läs: 93). Idiotiskt att man inte kan stänga av lysena på de äldre 850, det kunde man till och med på min SAAB 9000!
Men gör som *pettson* skrev köp ett vred från års 95 eller be snällt så kanske han berättar vilka stift du ska bygla för att få samma funktion :wink:
Jag ska nog ta och bege mig till skroten och se om jag kan hitta ett sådant reglage. De brukar inte alltid ha koll på vad saker är värda där. Tack för all hjälp!
Användarvisningsbild
av uno83
#121913
Jag fick betala 500 för ett ljusvred till en V40, så har du ett riktvärde iaf. Fast det kanske inte är i närheten av det iaf :)
Användarvisningsbild
av apersson850
#122028
På min 850 från -94 är det i alla fall en skillnad när vredet står i läge 0 jämfört med när det står i läge halvljus. I det första läget är instrumentbelysningen släckt. Med tanke på hur jävligt det är att byta en del lampor i instrumenteringen är det en icke oväsentlig skillnad.
Jag kör konsekvent med mina halvljus "från" (lyser gör de ju ändå) på dagtid. Så har jag heller ännu aldrig behövt byta någon annan lampa i instrumenteringen än de som lyser i just ljusomkopplaren. De är alltid tända, nämligen, men bland de lättaste att byta.
av Ihsahn
#122044
apersson850 skrev:På min 850 från -94 är det i alla fall en skillnad när vredet står i läge 0 jämfört med när det står i läge halvljus. I det första läget är instrumentbelysningen släckt. Med tanke på hur jävligt det är att byta en del lampor i instrumenteringen är det en icke oväsentlig skillnad.
Jag kör konsekvent med mina halvljus "från" (lyser gör de ju ändå) på dagtid. Så har jag heller ännu aldrig behövt byta någon annan lampa i instrumenteringen än de som lyser i just ljusomkopplaren. De är alltid tända, nämligen, men bland de lättaste att byta.
Det var en smart idé, det har jag faktiskt inte tänkt på. Jag misstänker föresten att en lampa på min instrumentering är sönder; man ser inte färddatormenyn (där klocka, snittförbrukningsmätare etc sitter) när det är mörkt ute.
av *pettson*
#122075
apersson850 skrev:På min 850 från -94 är det i alla fall en skillnad när vredet står i läge 0 jämfört med när det står i läge halvljus. I det första läget är instrumentbelysningen släckt. Med tanke på hur jävligt det är att byta en del lampor i instrumenteringen är det en icke oväsentlig skillnad.
Jag kör konsekvent med mina halvljus "från" (lyser gör de ju ändå) på dagtid. Så har jag heller ännu aldrig behövt byta någon annan lampa i instrumenteringen än de som lyser i just ljusomkopplaren. De är alltid tända, nämligen, men bland de lättaste att byta.
Min åsikt är att du annars kan tänka dej att läsa på hur instrumentbelysningen byts.. Det är det enklaste på hela bilen. Kan man byta hjul kan man byta belysning. Det är en affär som tar 15-20 min om man är ovan. Det krävs en torx mejsel och en liten radiomejsel....
Så ärligt.. det var det sämsta skäl jag läst.. :lol: :lol: :lol:
Användarvisningsbild
av Nexus
#122135
apersson850 skrev:På min 850 från -94 är det i alla fall en skillnad när vredet står i läge 0 jämfört med när det står i läge halvljus. I det första läget är instrumentbelysningen släckt. Med tanke på hur jävligt det är att byta en del lampor i instrumenteringen är det en icke oväsentlig skillnad.
Jag kör konsekvent med mina halvljus "från" (lyser gör de ju ändå) på dagtid. Så har jag heller ännu aldrig behövt byta någon annan lampa i instrumenteringen än de som lyser i just ljusomkopplaren. De är alltid tända, nämligen, men bland de lättaste att byta.
Kör du i mörker även på kvällen ?????? lamporna vid hastighetsmätaren håller ju nästan hur länge som hellst.

Jag kör i läge noll för att jag har kopplat bort en sladd så parkering och dimljus lyser "dagtid". :D

Jag är lite trött nu Så du få[…]

Jag har en Volvo S60 från 2003, som i dagsl&[…]

V60 sliter däck bak

Min har rullat 23000 mil nu så de kan ju va […]

AC & kylfläkt

Det har jag inte ens reflekterat över, tä[…]