Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av oldtimersmc
Pilot assist vad fan har man det till? ngt som drar i ratten och småjusterar och släpper man ratten så klagar den och hoppar ur efter en stund.
Ge tusan i att köra på en älg funktionen hur funkar den?
Har köpt en v90 t5 med en massa skum utrustning som jag inte har en aning om hur den funkar...
Användarvisningsbild
av HitTheRoadJack
Jo vi blir mer som operatörer av bilen än att faktiskt köra den. Det är nästan dags att Volvo , vid leverans ska erbjuda en snabbkurs a’ 4timmar, genomgång av vilka fallgropar/begränsningar stödsystem har.
Senast redigerad av 1 HitTheRoadJack, redigerad totalt 0 gånger.
av Xanthopteryx
Skönt med pilot assist. Håll en hand på ratten och den sköter alla små korrigeringar och en själv kan koncentrera sig på trafiken.
Mer utvilad när jag använt den.
Älg så försöker bilen sänka farten för att minimera dålig utgång.
Användarvisningsbild
av Jefe
Jag använde adaptiv farthållare och pilot assist när jag körde sträckan Helsingborg Gävle och det var helt underbart.
Det var motorväg hela vägen och det var en riktigt avslappnad resa.
Har nog aldrig känt mig så avslappnad efter en sån lång resa.

Värt varenda krona :-)
Användarvisningsbild
av Derank
oldtimersmc skrev:Pilot assist vad fan har man det till? ngt som drar i ratten och småjusterar och släpper man ratten så klagar den och hoppar ur efter en stund.
Har köpt en v90 t5 med en massa skum utrustning som jag inte har en aning om hur den funkar...

Grattis till att ha köpt enbil du åker i ( i bästa fall ) och inte kör. Själv så valde jag bort allt vad bliss, fniss, laneprutt, lane sleep, auto heljus och allt vad fan det nu kallas då jag köpte min XC60. ingenting av det funkar ju som tänkt iaf

Och jag har lånat chefens V90 med allt det där lulllut och måste säga att det är ren skit i minagom, de som uppskattar dessa skitsaker kan inte köra bil.

Ja, forsell nu generaliserra jag......märkte du det...........
Användarvisningsbild
av HitTheRoadJack
Valde du bort automat o regnsensor, back to basic? Vad finns mer för lullu som kan offras? Jag växte upp med påståendet fönsterhissar o extra utrustning får man inte pengarna tillbaka när bil sälj begagnat, var går brytgränsen nu förtiden tro, vad är minimum? Låsfriabromsar check, radio check, servo check
Användarvisningsbild
av Funk
Xanthopteryx skrev:Skönt med pilot assist. Håll en hand på ratten och den sköter alla små korrigeringar och en själv kan koncentrera sig på trafiken.
Mer utvilad när jag använt den.
Älg så försöker bilen sänka farten för att minimera dålig utgång.
JAg kunde inte skrivit det bättre själv.. :D

/Thomas
av uniformerad
Har fantastiskt svårt att förstå hur någon kan välja bort de förarstöd som erbjuds på moderna bilar, har man sådan övertro på sig själv som förare att man tror att man är en bättre bilförare utan dessa så hoppas jag att jag slipper möta individen i trafiken.

Använd systemen, de finns av en orsak, det gör din färd säkrare, och således dina medtrafikanters färd säkrare.
av hgronvold
Derank skrev:
oldtimersmc skrev:Pilot assist vad fan har man det till? ngt som drar i ratten och småjusterar och släpper man ratten så klagar den och hoppar ur efter en stund.

Grattis till att ha köpt enbil du åker i ( i bästa fall ) och inte kör. Själv så valde jag bort allt vad bliss, fniss, laneprutt, lane sleep, auto heljus och allt vad fan det nu kallas då jag köpte min XC60. ingenting av det funkar ju som tänkt iaf

Och jag har lånat chefens V90 med allt det där lulllut och måste säga att det är ren skit i minagom, de som uppskattar dessa skitsaker kan inte köra bil.

Ja, forsell nu generaliserra jag......märkte du det...........
Annars finns ju Dacia om man inte är intresserad av teknikutveckling. :)
XC70 2016

Bilen var här hemma idag. Den gick tillbaka t[…]

Om det är Polestar optimering så ers&a[…]

Antar att du har elektriskt gasspjäll, kolla […]

Jo,bra med mellanservice men att det skulle p&ar[…]