Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Romeo96
Hejsan!
Har problem med mediasystemet i min volvo v60 d4 2015. När jag har anslutit min mobil via bluetooth eller USB kabel till iPod och spelar en låt sen efter några sekunder in i låten fryser hela systemet och låten. Det går inte och trycka på nån annan knapp förens hela skärmen o sånt startas om automatiskt, vet någon vad felet är och hur man kan laga detta? Vill helst slippa en felsökning på bilia för 1695kr. Uppskattar alla svar!

Mvh
Senast redigerad av 1 Romeo96, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Ilduce77
Tror inte du behöver felsöka. Ny programvara är det som behövs..

Mitt frös också titt som tätt, men försvann när jag fick ny uppdatering.

Servar du bilen på Volvo, så tror jag att uppdatering av programvaran ingår.
av Romeo96
Ilduce77 skrev:Tror inte du behöver felsöka. Ny programvara är det som behövs..

Mitt frös också titt som tätt, men försvann när jag fick ny uppdatering.

Servar du bilen på Volvo, så tror jag att uppdatering av programvaran ingår.

Ja låter exakt så som mitt gör nu! Fryser med 2-4 minuters mellanrum om inte mindre. Aha, servar bilen på bilia och har Volvo serviceavtal. Så antar att programuppdatering borde ingå i det eller? Är inte så jätteinsatt i vad som ingår :/
av Romeo96
TommyP86 skrev:Be om uppdatering av icm/ihu så borde det lösa sej. Du vet aldrig vad som ingår i service-mjukvaran, inget att sätta hoppet till.
Vad är det för uppdatering och vet du om det kostar? Om så hur mycket tror du det kan gå på? :)
av Lobocut
Romeo96 skrev:
TommyP86 skrev:Be om uppdatering av icm/ihu så borde det lösa sej. Du vet aldrig vad som ingår i service-mjukvaran, inget att sätta hoppet till.
Vad är det för uppdatering och vet du om det kostar? Om så hur mycket tror du det kan gå på? :)
Hur långt är ett snöre?

Du får ringa runt till olika Volvo verkstäder, alla har olika priser.
Användarvisningsbild
av coachen
Det är inte så att du har ett simkort i bilen från telenor? Då är det kortet som är boven. Ta bort så funkar det.
av Romeo96
coachen skrev:Det är inte så att du har ett simkort i bilen från telenor? Då är det kortet som är boven. Ta bort så funkar det.
Jo faktiskt! Har ett telenor sim-kort i bilen som jag kan koppla mig upp mot internet med...tänkte aldrig på det. Men ska testa och ta ut sim-kortet!
Ska testa snart när jag drar ut så kan jag skriva sen här om det löste problemet! :) tackar!!
av Henkan
Min S60 2017 har fått tokspel efter att jag tankade på mitt SIM-kort (Telenor) för någon vecka sedan. Försöker jag köra TuneIn så startar radion om sig var femte minut utan att man får någon kontakt med något, blir galen på skiten, funderar på att "glömma" biljäveln i skogen. Tidigare har jag kört via mobilen utan problem så jag vet inte varför jag laddade sim-kortet egentligen. Ska nog plocka ur det snarast.
Användarvisningsbild
av coachen
Henkan skrev:Min S60 2017 har fått tokspel efter att jag tankade på mitt SIM-kort (Telenor) för någon vecka sedan. Försöker jag köra TuneIn så startar radion om sig var femte minut utan att man får någon kontakt med något, blir galen på skiten, funderar på att "glömma" biljäveln i skogen. Tidigare har jag kört via mobilen utan problem så jag vet inte varför jag laddade sim-kortet egentligen. Ska nog plocka ur det snarast.
Ja, byt till Telia om du absolut ska ha ett kort. Då funkar det bra. Vet inte om Volvo och Telenor har råkat i luven på varandra eller nått. Läste någonstans att det är en uppdatering från Telenor som ställt till det. Lite olika beroende vilka master man går mot, ska visst vara värst kring Uppsala.

Hämtat den från verkstaden där den[…]

Timbro vill en massa saker. Det betyder sälla[…]

Kylvätsketemperaturen är av intresse f&[…]

Ljud vid kallstart

Vet någon om detta stag/turbo åtgä[…]