Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mansen
Finns det en varningslampa för när bromsbeläggen är dags att bytas på en Volvo S80 2010 T6 motor
Användarvisningsbild
av apersson850
Det finns inte på någon annan av modellerna som hör till den här avdelningen heller.
Användarvisningsbild
av MartinS
Har det funnits på någon Volvo, någonsin?
Användarvisningsbild
av apersson850
Ingen som jag minns. Det närmsta jag kommer är en Renault 5 TS vi hade en gång. Renault gick ju i alla fall att köpa på Volvo, och gör det fortfarande. Den hade varning för slitet belägg. Fast funktionen var sådan att när belägget väl var slitet nog för att den skulle gå igång, då fungerade den inte längre. Däremot fungerade den bra med nya belägg, om man fejkade slitaget.
Användarvisningsbild
av MartinS
-----
Senast redigerad av 1 MartinS, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av MartinS
Ja det finns ju många bilar som har haft elektriska varnare för det, men någon volvo kan jag inte minnas. Jag ser för övrigt inte någon nytta med det, mest troligt är det därför det försvunnit mer och mer.
Användarvisningsbild
av Momentum
Ljudet av stål mot stål är varningsljudet som infinner sig, då borde man redan ha bytt belägg
Användarvisningsbild
av Vojje
MartinS skrev:Jag ser för övrigt inte någon nytta med det, mest troligt är det därför det försvunnit mer och mer.
hur kommer det sig...?
bromsarna är kanske det viktigaste instrumentet vi har i trafiken...
av daekol
Jag är inget jättefan av elektrisk varnare. Jag gillar bättre dom med akustisk varnare, dvs ett litet metallbläck som skrapar emot skivan när slitaget är 3mm. Tyvärr verkar det inte finnas såna belägg till Volvo. :(

Har du bytt till en "annan" stol så[…]

Jag tror 900 är att betrakta som billigt f&ou[…]

Hittade felet lite längre in just innan kabla[…]

Hej, min volvo s60 t5 från 2002 med DSTC har[…]