Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

machineryofjoy skrev: Jag backade ut bilen ur garaget, toppade med lite olja (~2-3 dl) och körde sen in den över natten.
Provat att stampa gaspedalen i botten när den inte startar? Känns som ett typiskt fenomen när man gör så, då kan den behöva lite bestämdhet ;)

Haft ditt problem två gånger när bilen bara skulle flyttas. Samt en gång så hade en ispropp bildats. Prova att gasa först annars kan du ju ansluta motorvärmarkabeln.
Tack för alla svar! Verkar varit batteriet trots allt, typiskt att det sker samtidigt som jag gett den lite olja för första gången. Har batteriet på laddning nu och får se upp med det eftersom jag bara kör kortare sträckor.

Tack,
/Mats
Är det ett volvo original är tillverkningsåret stansat i en av polerna, jag gissar på att det är från när bilen var ny. Då borde du nog byta det så slipper du fundera på detta nåt mer.
Användarvisningsbild
av LeifA
Ganska säkert att den blivit sur,trampa fullgas och kör på starten tills den går igång.
LeifA skrev:Ganska säkert att den blivit sur,trampa fullgas och kör på starten tills den går igång.
Svårt att bara överföra från bilmärke/modell till annan men är böjd att hålla med om att det låter som detta.

Har en BMW 523 -97 och där är det precis så här. Funkar alltid klockrent med start osv, *förutom* om man startar den kall, kör den bara en minut för att tex parkera om och stänger ner. Nästan lögn i helvete att starta den igen efter detta och det spelar knappt någon roll om den stått en dag eller en vecka. Motorn är genomsur och kan endast startas som du säger. Max 20 sek på startmotorn per startförsök, låta vila fem min om det inte lyckades sen på det igen.
Gissar också på att den blivit sur. Det här är ju typiskt för dom "gamla femmorna" även fast det inte är en sådan TS har. Livsfarligt att köra ut, stänga av och försöka starta igen. Full gas och nöta som gäller... :lol:
Bakre länkarmsbussning

Eller så monterar man POWERFLEX (PFR19-1917)[…]

Elproblem i baklucka

Jag gjorde den här fixen på min i f&oum[…]

Menar du den som man sätter i delen som sitte[…]

Gott! Då struntar jag helt sonika i den, tac[…]