Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av farmerswalk
Min bil fick en total uppdatering förra veckan och efter det går inte min lucka heller upp. Dessutom så är extrataket under panoramat stängt på morgonen???
Användarvisningsbild
av andreas 80
Fick bilen uppdaterad i Tisdags men för mig har det fungerat bra med handsfree öppning. Kanske har de löst det nu.

Växellådan blev som många skriver lite annorlunda. Första 10km växlade den riktigt dåligt men nu är den bättre än förut.
Användarvisningsbild
av Dex
andreas 80 skrev:Fick bilen uppdaterad i Tisdags men för mig har det fungerat bra med handsfree öppning. Kanske har de löst det nu.

Växellådan blev som många skriver lite annorlunda. Första 10km växlade den riktigt dåligt men nu är den bättre än förut.
Växellådan är ju adaptiv så den anpassar sig efter förarens körsätt.
Växlingar med mera.
av riha
Spid3r skrev:
riha skrev:Jag hade ju gärna sett att man kunde få dessa uppdateringar OTA. Finns en trevlig funktion i bilen för systemuppdateringar, men jag har nog fasen aldrig sett en enda uppdatering där listas. På sin höjd får man uppdateringar för kartor och 3:e part apparna, men fasn aldrig systemuppdateringar.
Jävla slöseri med tid att behöva åka in med bilen för att få sånt här fixat egentligen.
Så småningom kommer detta säkert att kunna ske OTA, men funktionen är inte tillförlitligt ännu för att kunna släppa ut till konsumenten.
Synd att de inte har en tillförlitlig tjänst för det. Verkar funka bra för de som kör Tesla, så synd att se/höra att inte Volvo lyckats.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Hej! Har en gammal Volvo 740 GLE från -89 o[…]

Laddbox

Jag köpte en begagnad Cetek Njord, hade redan[…]

Problem med ac + drivrem

[Bilder]