Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av andersuw
Ett och samma felsymptom, t.ex. att bromsljuset inte funkar, kan ha många olika tänkbara orsaker. Så länge det handlar om glödlampor, säkringar, reläer och shuntar kostar det ju inte särskilt mycket att byta på chans, vare sig ifråga om arbete eller material. Men sedan blir det lite värre. Till de saker man i första hand bör intressera sig för efter dem du redan kollat av hör bromsljuskontakten (vid bromspedalen) och bromspedallägesgivaren (på bromsservot). Vanligen är det klokast att börja med att läsa felkoder, helst med en läsare specifikt avsedd för Volvobilar i den här generationen. Du har uppenbarligen minst en felkod som rör bromsljuset om du har felmeddelande i displayen.
Senast redigerad av 2 andersuw, redigerad totalt 0 gång.
av TheJesper
Tack för tipsen! Håller er uppdaterade när jag hittar felet! Har iaf fått hem ett nytt relä och en ny shunt från Bilia som jag skall testa med... Pris runt totalt 270:- /Jesper
Bilagor
parts.jpeg
Delar
parts.jpeg (171.05 KiB) Visad 671 gånger

Är det skruvhål för att fä[…]

Vakuumslang

Jag gjorde en snabb sökning och reservdelslis[…]

Kolvringar etc b4b

Ok,tack.Slipat ventiler dom håller tätt[…]

Erfarenheter XC90?

Sköta automatlådan samt haldexen med ol[…]