Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av euroman
aha då är jag med, det lät ju lite komiskt tycker jag haha :D
lämnade in min på pumpbyte, får se vad det kalaset går på, började vina något kopiöst ifrån pumpen i tanken, hade samma fel på min gamla saab och sen dog pumpen. Så beställde tid direkt, tänker inte bli ståendes igen. Lite komiskt att det sker veckan före jul som det gjorde med den bilen också haha Tycker dock det var ganska dåligt, pumpen i denna bilen höll 16000mil medans den i saaben höll nästan 30k :P
av Pmperformance
Volvo har två timmar demonteringstid på tanken, iaf va jag fick veta när jag fråga meken ,
har själv tagit ner tanken på min för jag bytte sugledning till bränslevärmaren.
av Mumsmums
Jag hade ett liknande problem med en WW Caddy. Den startade ibland och ibland inte, helt godtyckligt och oberoende av varm eller kan motor osv. Där var det reläet till bränslepumpen som var problemet, detta byttes för ett par hundralappar och problemet var löst.
av euroman
daekol skrev:
euroman skrev:18k tycker jag låter fruktansvärt dyrt....

bytte hela bensinpumps armaturen med nytt kablage och kostade 6500kr med jobb och delar... dock var det på en saab 9-5 för några år sedan.
Då vet du kanske att man bara lyfter på sätet på Saab 9-5 och har åtkomst till pumpen den vägen. Således tycker jag att 6500kr låter väldigt dyrt på en 9-5.
Sådär bytt bensinpumpen på min v70 2,4D gick på 6553kr om någon vill veta monterat och klart!

Så nu har jag väldigt bra argument på att 18k är förbannat dyrt ;)
av euroman
Jvidell skrev:
euroman skrev: Så nu har jag väldigt bra argument på att 18k är förbannat dyrt ;)
Vart gjorde du det?
Köpte pumpen av volvo och sen lämnade in bilen hos en lokal verkstad som tog 2000 för arbetet :)

Så! Nu har jag äntligen renoverat f&aum[…]

Felkod 326

Felkoden borde väl vara ECM-C326 Se om dessa[…]

Kylarvatten läckage Volvo 940

Du måste trycksätta systemet när m[…]

Doktorns 945 ltt -97

Jo. Jag gjorde det flera gånger. När ja[…]