- mån 18 jul 2011, 08:33
Tja!
Har fått ett litet problem med min XC70-01.
95% av alla gånger jag kör med bilen så får jag meddelandet "kontrollera bromsljus".
Båda sidobromsljusen är ur funktion, men den över bagaget lyser.
Har läst lite här på trådarna och har förstått att det är ett relä som spökar...
Nu är det så att jag är helt kass på bilar och har inte en susning vad ett relä är
Finns det någon som kan guida mig hur jag fixar detta problem på ett enkelt sätt, så jag slipper lämna in bilen och betala en massa tusenlappar för någonting som jag kanske med er hjälp kan göra själv???
Jag har även fått ett glapp i höger blinkers.
Ibland funkar det inte alls, och ibland fungerar det felfritt.
Är den ur funktion, så kan det rätt som det är hoppa igång och funka igen under körning.
Hör dessa problem ihop tror ni, eller är det ett separat problem som man måste åtgärda?
Jag är tacksam för alla svar, och behöver all hjälp jag kan få.
Tack
Har fått ett litet problem med min XC70-01.
95% av alla gånger jag kör med bilen så får jag meddelandet "kontrollera bromsljus".
Båda sidobromsljusen är ur funktion, men den över bagaget lyser.
Har läst lite här på trådarna och har förstått att det är ett relä som spökar...
Nu är det så att jag är helt kass på bilar och har inte en susning vad ett relä är
Finns det någon som kan guida mig hur jag fixar detta problem på ett enkelt sätt, så jag slipper lämna in bilen och betala en massa tusenlappar för någonting som jag kanske med er hjälp kan göra själv???
Jag har även fått ett glapp i höger blinkers.
Ibland funkar det inte alls, och ibland fungerar det felfritt.
Är den ur funktion, så kan det rätt som det är hoppa igång och funka igen under körning.
Hör dessa problem ihop tror ni, eller är det ett separat problem som man måste åtgärda?
Jag är tacksam för alla svar, och behöver all hjälp jag kan få.
Tack

- By JHg