NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av timebandit
Bilen får bli stående. Man kan iofs skaffa skarvmuff och och koppla ihop dom lösa slangarna men är bökigt.

Guide finns i tips å tricks om hur man tar ur värmaren.
Bilderna finns inte kvar där men jag har dom på min Dropbox sedan om någon vill ha dom :)

Skickat från min ONEPLUS A5000 via Tapatalk
av Puttemjuk
Hej,

Har precis beställt servicesatsen och tänkte försöka mig på att renovera värmaren i min 09:a, men har inte hittat någon bra guide.
Så om du har bilderna sparade vore jag väldigt tacksam.

Har dragit säkringen till värmaren, annars ryker det något förfärligt på när man stannar vid ett trafikljus. Folk runtomkring blir lite oroliga när det börjar bolma från bilen :shock:
av KenZoo
timebandit skrev:Bilen får bli stående. Man kan iofs skaffa skarvmuff och och koppla ihop dom lösa slangarna men är bökigt.

Guide finns i tips å tricks om hur man tar ur värmaren.
Bilderna finns inte kvar där men jag har dom på min Dropbox sedan om någon vill ha dom :)

Om man kör med värmare bortmonterad vad händer då? matar den fram diesel ändå? fast man dragit säkringen?

Jag tar gärna emot bilderna och :)
av timebandit
Här är bilderna och pdf som hör till guiden som finns i tips & tricks.
https://www.dropbox.com/sh/meey2nkh3kbx ... drIja?dl=0

Har du dragit säkringen till värmaren så är allt lugnt :) Se bars till att du inte har slangarna lösa där kylvätskan är, dom behöver kopplas ihop med skarvmuff eller något om du skall kunna köra bilen utan värmaren monterad.

av Puttemjuk
Har inte beställt glödstift, då de forum jag kikat på säger att det räcker med att byta packningarna och silen.

Om glödstiftet inte fungerar så antar jag att den inte skulle ryka alls. Min värmare ryker, så glödstiftet måste generara någon sorts värme.
Annars får man plocka ner den igen och byta stiftet, men då har man kanske också rutinen inne :-)
av dieselputte
Puttemjuk skrev:Har inte beställt glödstift, då de forum jag kikat på säger att det räcker med att byta packningarna och silen.

Om glödstiftet inte fungerar så antar jag att den inte skulle ryka alls. Min värmare ryker, så glödstiftet måste generara någon sorts värme.
Annars får man plocka ner den igen och byta stiftet, men då har man kanske också rutinen inne :-)
Jag tror nog att det kan ryka även om stiftet är trasigt ?

Jämför en dieselmotor som kallstartas utan glödstift.

Kan det stämma att 360-kamera endast ing&arin[…]

C70 T5 cab 2001 med startproblem

Hej, Jag har en c70 T5 cab från 2001 som bar[…]

.. kan det ”sticka ut” utanför?[…]

Packbox fræmre på vevaxel

Hej! Tænker byta kamrem/V.P på min V60[…]