Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av lennarte
Det finns packboxar i tum mått också. T.ex 9/16" är 14,28 mm. Jag skulle inte tro det är några större problem med 14 mm, problemer kan vara att det är tum på utsidan också då. Enligt min katalog är i så fall yttermåttet 20,64 eller 28,58 mm och det kan vara mer problem att få att passa. Detta är en katalog för "standardmått" på packboxar, sedan finns ju modellanpassade specialmått också
av Jonas_latt
Okej tack. Håller på att renovera en snöslunga. Ivh fick axel mått 14.5 på en och 38.5 på en.

Och här säkert hitta original packningar men vill inte betala 380kr st plus frakt. När det finns 14mm och 38mm för 40-50kr st. Men kanske går ändå?
Användarvisningsbild
av lennarte
38,1 mm finns det är 1,5", där finns en "hel drös" olika ytternått från 50,80 till 60,33. Kolla på denna sida, Momentum har återförsäljare över hela Sverige och även näthandel. Vet dock inte om privatpersoner kan handla där. Sidan 13 finns 14,28 och sidan 18 finns 38,1. tänk på att det är 2 rader i början. Detta är "standardmått"
http://www.momentum-industrial.com/wp-c ... andard.pdf
Om du tvättar ren tätningarna så brukar det gå att läsa på dom vilken typ det är och vika dimensioner det är. Det är en amerikansk maskin förmodar jag, eller kinesisk??

Brickad WG-klocka funkar sällan bra. Man f&ar[…]

Finns vissa företag som sysslar med fjäd[…]

Generator Pv 444

Hej!har ett dåligt batteri och kontrollerade[…]

Hej Tror att du har rätt att det var reglerve[…]