Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av perhall
Frodda skrev:
camaro69 skrev:Frodda.

Jag skulle gärna sälja bilar till dig. :wink:

Rätt prisbild bör ligga någonstans 110 - 120 kkr max.
Kolla runt på Blocket och se vad "skojarna" begär.

:D
=)kommer inte ihåg om det var
Bilbengtsson/Bilmånsson i sjöbo, hörby återförsäljare av bland annat Volvo/renault
2002, v70 12000 mil 149 000, såldes förra måndagen

Där fick jag mitt underlag=)
Måste påpeka ochså att det är skillnad på firmor o firmor.
Där av kan priset ligga högre hos vissa.
Firmor som ovan, lägger på extra på priset, men i gengäld så har jag aldrig haft problem köra dit fast garantin gått ut o fått hjälp.

mindre firmor är oftast billigare, men dom kan inte erbjuda så mycket runt omkring bilen.
Men som sagt, min personliga åsikt.

Sen är det inte sagt att jag skulle betala det, nästa gång blir det en helt nya volvo för mig=)
Exemplet jag gav med 169 för en -05, 2,5T business plus, 11 000 mil, 1 ägare, med nya s-o-v, drag, met m m, var på volvo-firma efter 10 tkr prutning. Jag tror inte kvaliteten mellan volvo-åf skiljer så mycket att det motiverar skillnader på flera tiotusenlappar....
av perhall
henka35 skrev:Hej

Min lokala Volvohandlare bjuder 166 kkr för min V70N 2002 170hk Business 8000 mil mot en ny V70II 2.4D.
Så prisernaa varierar lite... Han vill säkert slänga på några tusenlappar när den sen hammnar i hallen. :lol:
Sälj den för sjutton! Om du räknar med 20 ktr i rabatt på den nya är det 146 för din 02:a - extremt bra betalt!

Den är trots allt 5-6 år och en ny kostar 229 med v-däck...
av Frodda
perhall skrev:
Frodda skrev:
camaro69 skrev:Frodda.

Jag skulle gärna sälja bilar till dig. :wink:

Rätt prisbild bör ligga någonstans 110 - 120 kkr max.
Kolla runt på Blocket och se vad "skojarna" begär.

:D
=)kommer inte ihåg om det var
Bilbengtsson/Bilmånsson i sjöbo, hörby återförsäljare av bland annat Volvo/renault
2002, v70 12000 mil 149 000, såldes förra måndagen

Där fick jag mitt underlag=)
Måste påpeka ochså att det är skillnad på firmor o firmor.
Där av kan priset ligga högre hos vissa.
Firmor som ovan, lägger på extra på priset, men i gengäld så har jag aldrig haft problem köra dit fast garantin gått ut o fått hjälp.

mindre firmor är oftast billigare, men dom kan inte erbjuda så mycket runt omkring bilen.
Men som sagt, min personliga åsikt.

Sen är det inte sagt att jag skulle betala det, nästa gång blir det en helt nya volvo för mig=)
Exemplet jag gav med 169 för en -05, 2,5T business plus, 11 000 mil, 1 ägare, med nya s-o-v, drag, met m m, var på volvo-firma efter 10 tkr prutning. Jag tror inte kvaliteten mellan volvo-åf skiljer så mycket att det motiverar skillnader på flera tiotusenlappar....
Måste opponera mig, det jag sa ovan är fakta, det är inget att tro.
Att göra en service eller köpa en beg bil på Nilssons bil i Staffanstorp
är en sak, att göra det på Bilmånsson i Sjöbo är en annan
Bilmånsson har dyrare service(åtminstone till min 16000mila service)
skiljer 1100kr på dom från 6013kr till 4800kr hos Nilsson(får volvo stämpel)
Och jag tror det samma gäller vid försäljning av bilar.

Varför är det då så här?
En förklaring kan vara storleken på Bolagen?
Nilssons bästa reklam får han genom att gemeneman gör reklam.
Jag kom i kontakt med Nilssons genom farsan, för han var super nöjd.
Nilsson säljer en bil kanske för han är lite billigare än dom större konkurrenterna.
Men i gengäld kan han kanske inte ge så mycke rabatt, vad han där emot kan ge är ett mycket mer personligt bemöttande.

Allt är hela tiden ett ge o tagande. Det kommer ner till vad man prioterar.

Surfa in på http://www.bilmånsson.com o titta på beg. bilar
finns en 140 hästars 2002, 10000mil 155000tkr

så min första gissning här i tråden var inte så dum om man tittar på bilmånsson!
men givetvis finns det billigare o dyre alt!
ingen hade fel alla hade rätt? :D
av perhall
@Frodda,
jag förstod inte riktigt vad du opponerade dig mot?

Det är klart att man kan betala lite mer för en bilfirma eller en bil man gillar, men jag tycker nog inte att det ska röra sig om mer än 5 till 10 tusen över vad en bil kostar på en annan Volvo-firma. Om firman ligger nära, man gillar säljaren och bilen har en färg-/utrustningskombination som man gillar så är det klart att man kan betala lite mer.

Men 155000 för en 02 140 hk tycker jag låter sjukt dyrt. Och serva den kan man ju göra någonannastans.

Jfr med den jag nämnde för 169000 är det 14000 för tre årsmodeller, xenonljus, elstol, krok, v-däck, och 70 hk och en facelift... det borde skilja 55-60 000, och båda är fina bilar på auktoriserade Volvo-firmor... tyvärr får man antagligen 0 kr mer för att man köpte bilen alldeles för dyrt nästa gång den ska säljas... /PH
av Frodda
Håller helt med dig!

jag anser det är på tok för dyrt, det jag ville påvisa att det jag sa i mitt första meddelande stämde faktiskt o var jag fick min uppskattning till det första priset jag sa.
O inte att jag bara tog priset ur luften!
Sen vet ju jag lika bra som någon annan att priser skiljer sig avseevärt!
Det lönar sig att leta, är en sak som är säker!

Det var det hela!

Jag hittar filmer på bränslefilterbyte […]

Ganska säker på att någon h&a[…]

Motoroljenivå

Du måste ju låta bilen stå i 5-1[…]

Tack båda två! Gör det lätta[…]