Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Desmodue
apersson850 skrev:Jag bortsåg från kamerorna, för de är ju skyltade i förväg. De blir man inte överraskad av. Åtminstone inte om det är sådana som är jordfasta. Det finns ju några ambulerande, har jag läst om.

Men det är förstås som du säger, det rullar omkring massor med radaranläggningar på vägarna nuförtiden.

För att återvända till säkringsfrågan: Spelar det någon roll? Är det inte bara att ta någon som är lämpligt belastad från början? En radarvarnare tar väl inte så mycket ström?
Såvitt jag vet är de förresten olagliga nuförtiden, men det antar jag att du har koll på.
Jag har alltid vår Tomtom gps påslagen och den varnar fint innan alla jäkla kameror och dessutom fungerar den fint med alla de elaka kameror som mäter medelhastigheten mellan två kameror som de tex har i Norge. Man får de upp medelhastigheten "konstant" under hela färden mellan de två kamerorna och kan anpassa hastigheten i slutet.
Användarvisningsbild
av apersson850
Sådana har vi ju inte här, än, men det känns som att det är enklare att ställa farthållaren på den medelfart man vill ha istället. Fast om det står sådana kameror på norska vingelvägar fungerar det förstås inte så bra...

Så! Nu har jag äntligen renoverat f&aum[…]

Felkod 326

Felkoden borde väl vara ECM-C326 Se om dessa[…]

Kylarvatten läckage Volvo 940

Du måste trycksätta systemet när m[…]

Doktorns 945 ltt -97

Jo. Jag gjorde det flera gånger. När ja[…]