Tur att allt löste sig.....I 25km i alla fall

))))

))))
Tänkte spinna vidare lite på din tråd om det är OK.....?
Lämnade in min D6:a -14 (9500mil) på onsdagen förra veckan. Fick upp meddelandet ”hybridsystemfel, kontakta service” lite titt som tätt. Inget som påverkade bilen, den fungerade som vanligt och felmeddelandet försvann efter en minut...För att återkomma igen 5-10 min senare.
Bilia kollade upp bilen förra onsdagen men kunde inte hitta felet genom en ”enkel” felsökning utan det blev till att lämna in bilen igen dagen därpå. Eftersom jag köpte bilen som en ”Volvo select” ingick två års garanti och hyrbil som sköttes smidigt av verkstaden som förbokade en bil till mig (V60 D4) och som jag fortfarande ”puttrar” runt i.
Nu nästan en vecka senare har följande utkristalliserats efter att jag åkte förbi idag och tittade till ”snöflingan”.
Bilen stog i hallen omringad av en avspärrning och på bilen fanns varningsskyltar att ”här är det livsfara och 400v”.
Ingen tekniker utom de med rätt utbildning fick gå nära bilen eller ens innanför avspärrningen.
En väldigt professionell tekniker tog emot mig (bemötts av professionella varje gång) och började berätta vad som hänt och vad de gör.
Hybridbatteriet var skadat enligt mätningar så den byttes ut till en helt ny av generation två (fråga inte vad som är skillnaden mellan gen1 och gen2, har inte en susning :lol: )
AC kompressorn läkte (detta märkte de under tiden) och de böt den till en ny utan knussel.
Nu väntar de bara på en ”säkring” för hybridbatteriet. De är visst programmerade till bilens VIN så de måste programmeras och beställas separat från batteriet eftersom batteriet nu är av andra generationen (igen, ingen aning varför

)
Så i bästa fall imorgon men troligtvis på fredag kommer bilen ”hem” igen med många nya friska mil i batterierna....