Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Momentum
Vad ska man använda då låsbultarna ger upp?
Vad jag vet så är låsbultarna något som monteras av ÅF - alltså man skruvar bort en bult per hjul och sätter dit låsbulten = fyra bultar över
Användarvisningsbild
av Momentum
Derank skrev:hjulbultar kan du ju köpa lite varstans
Det där är ett bra allmänt påstående, allt som man inte fick med vid bilköpet som borde ha ingått kan man köpa en gång till senare
Användarvisningsbild
av Derank
Momentum skrev:
Derank skrev:hjulbultar kan du ju köpa lite varstans
Det där är ett bra allmänt påstående, allt som man inte fick med vid bilköpet som borde ha ingått kan man köpa en gång till senare
Men åk in och tigg 4st hos åf då.

Skickat från min SM-A500FU via Tapatalk
DejanXC60 skrev:Det gjorde jag men fick svar att man bara får låsmuttern nuförtiden och att det är nytt på 90-bilarna, vilket jag tror är mkt konstigt
Då kan du hälsa de att jag, uthämtad början av september, fick låsgrejen och fyra vanliga hjulskruvar samt plasthätteborttagarmanicken samt fyra plasthättor (tillhörande de icke låsbara hjulskruvarna) i en liten öppnat plastpåse.
Användarvisningsbild
av sura56
Jag hämtade ut min i Måndags och fick varje fall med allt.
Användarvisningsbild
av SvenB
Mina låsbultar var inte ens monterade. Låg kvar i påsen. Men vad är det för plastpluppar ni talar om?
av GoranP
Jag hämtade min bil i början november. I en plastpåse i handskfacket låg de 4 utbytta bultarna, "plupp"-borttagningsverktyget , mm.

Hämtat den från verkstaden där den[…]

Timbro vill en massa saker. Det betyder sälla[…]

Kylvätsketemperaturen är av intresse f&[…]

Ljud vid kallstart

Vet någon om detta stag/turbo åtgä[…]