- tis 05 dec 2017, 17:10
Provkör gärna ordentligt :)... hoppas verkligen att detta är lösningen.
Robbi skrev:Idag ringde ÅF och sa att min bil var klar. De har bytt drivaxel, både fram och bak och kunde konstatera glapp. Han kunde känna glapp när han vickade på den. De berättade att vibbarna är borta vilket naturligtvis fick mig att tänka, tycker de ja.
Efter att ha provkört kan jag konstatera att vibbarna är borta! Har inte kört jättelångt men det verkar lovande.
Nu berättade en på ÅF om allt, det liksom rann ur honom. De har haft flera bilar inne samtidigt med vibbar. De har haft Volvo springandes och checkat och det har varit mycket med vibbande bilar. Vissa har vibbar i stadstrafik och andra på motorväg. Det lät som två olika problem och lösningar.
Högoddset på skäl till problem är drivaxlar, det verkar ha diffat med kvalitet på dessa.
Så ni som har problem, tipsa om att de kollar detta med hänvisning om att bilar har blivit bra efter byte med dessa. Jag är inte säker på om det är lösningen till alla bilar men det lät lite som att detta hade löst många fall. Volvo borde ha journaler om detta?
Provkör gärna ordentligt :)... hoppas verkligen att detta är lösningen.