Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Candypig
Ja det verkar ju lite i klenaste laget, då förstår jag att den hänger ner bak, jag köpte mina på AD bildelar, både de jag köpte fel först och sedan även de förstärkta.
Jag mätte aldrig mina, men tycker att de förstärkta är mycket bättre....

Denna kom fram till min 944 på Mekonomen:
Art. nr 11-66110

Position: vä/hö bak

Produkttyp: Fjäder
sedan, utan nivåreglering, förstärkt
Användarvisningsbild
av frasse4
Ja så låg blev min 940 när jag lastade in fyra 50 kg-säckar sand i skuffen. Tror aldrig fjädrarna är bytta...
Användarvisningsbild
av lennarte
Så ser min 745-a ut också tom och den sjunker inte mycket heller när man lastat. Har aldrig lyckats få ner skärmkanten till däcken. Biltemas husvagnsfjädrar, ditsatta 1996 efter vår första inköpsresa till Bordershop i Puttgarden. Då var svågern som ägde den men det var samma reparatör, som det är nu.... :lol:
Användarvisningsbild
av lennarte
Så ser min 745-a ut också tom och den sjunker inte mycket heller när man lastat. Har aldrig lyckats få ner skärmkanten till däcken. Biltemas husvagnsfjädrar, ditsatta 1996 efter vår första inköpsresa till Bordershop i Puttgarden. Då var det svågern som ägde den men det var samma reparatör, som det är nu.... :lol:

Väcker denna tråden för jag har […]

Sten mellan skiva och bromssköld, eller s&ari[…]

Hej Är det någon som lyckats montera s/[…]

Hjälp att hitta delnummer

Pröva först att få lös rö[…]