Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av least
v70Power skrev:Helt ärligt!
Fan vad folk är negativa, bara sjukt!
Bara för att saker och ting säljs begagnat så betyder det inte att det är stulet!
Tycker det sjuka är att folk inte förstår hur marknaden för stöldgods fungerar.
Det är bra att du inte råkat ut för flera stölder, men du vet, det finns flera bilar och ägare där ute.
Användarvisningsbild
av Derank
Allt på blocket är ju inte stöldgods, det var ju det dummaste argument jag nånsin hört, självklart kan man köpa beggat.
av andersuw
Derank skrev:Allt på blocket är ju inte stöldgods, det var ju det dummaste argument jag nånsin hört, självklart kan man köpa beggat.
Nä allt på blocket är inte stöldgods. Men det är det ju ingen här som sagt heller. Så varför tar du upp saken?

Vilken risken är för att det handlar om stöldgods varierar förstås kraftigt både beroende på vad som säljs och vem som säljer det. En grill i utmärkt skick till en modern bil såld av en privatperson torde tillhöra högriskkategorin.
av mattish
Jag tänkte sälja en uppsättning V60 strålkastare som är stödgods på blocket.
Men jag har kvitto på att jag fått dem som hittegods från Polisen.. Men det känns ändå jobbigt att sälja dom eftersom man känner sig skyldig på något sätt...
av andersuw
Då är det väl bara att säga precis som det är i annonsen, att det är hittegods och att du har papper på det. Då slipper du ju alla misstankar och borde inte heller ha anledning att känna några obehagskänslor.
Användarvisningsbild
av SRT
Finns ju finare grillar på eftermarknaden om originalet nu inte innehåller elektronik som kanske behövs på din bil.För övrigt så verkar du vara klart fientlig samtidigt som du ber om hjälp när det mycket riktigt säljs mycket stulet gods av denna bilvara på nätet.Be om ett kvitto om du hittar något original på Blocket.Var ju en här på jag rullar för en tid sedan som hittade sina fina och försvunna vinterdäck på blocket.Man ska med andra ord vara lite försiktig även om dessa stulna föremål är en droppe i havet bland det som säljs.Hoppas du inte tycker att jag är för sjukt negativ nu som du tidigare skrev om andra. :D
Köpa Autoplugin Therminal

@RobinH , Hej Robin, jag vill gärna kö[…]

Det är en sådan jag menar. Men den jag […]

Nja, slangen i sig är inte så böki[…]

Dörrlås under vintern.

Hej, Har en XC60 B5 som rullat 3000 mil, års[…]