- sön 03 dec 2017, 20:11
Nu skall man komma ihåg att det är X % på en ÅF som klagar på vibrationerna utav Y % av bilarna som är drabbade.
Moderator: Moderatorer
ansjo skrev:Ni som fått erkänt i har fel på era bilar, hur har det visat sig mer exakt?Min bil har alltid varit vägkänslig, att det skakar beroende på underlag men lika mycket i alla hastigheter. När jag fick på vinterdäcken noterade jag att det kom vibrationer, som är mer än det vanliga vägskaket och det exakt vid 120 km/h. Det händer alltså något där. Testa att köra upp till 120 och håll hårt i ratten.
Robbi skrev:Ungefär som "Robi"'s fall fast mina vibrationer är som intensivast över 125km/t (tycker inte att de minskar nämnvärt med ökad fart.ansjo skrev:Ni som fått erkänt i har fel på era bilar, hur har det visat sig mer exakt?Min bil har alltid varit vägkänslig, att det skakar beroende på underlag men lika mycket i alla hastigheter. När jag fick på vinterdäcken noterade jag att det kom vibrationer, som är mer än det vanliga vägskaket och det exakt vid 120 km/h. Det händer alltså något där. Testa att köra upp till 120 och håll hårt i ratten.
ansjo skrev:Ni som fått erkänt i har fel på era bilar, hur har det visat sig mer exakt?
Turbodanne skrev:Låter mer än vad jag har, men tyvärr drar detta ändå ner mitt helhetsintryck av bilen. Kul med en bil för över 700', för de pengarna kunde man köpt något betydligt mer komfortabelt. Jag ska gå vidare med mitt ärende, men ser tyvärr inte ljust ut på situationen. Synd på en annars helt suverän bil :-O)ansjo skrev:Ni som fått erkänt i har fel på era bilar, hur har det visat sig mer exakt?
Min kändes mest i stolarna , men ratten var inte helt skonad , redan i 40-50 km/h började det skaka i sätet , mer som ovala däck än obalans , i 110-120 km/h så såg man ryggstödet på passagerarstolen skaka ordentligt.
Malmstroem skrev:Jag jobbar inte på Volvo.Jag tror nog att 10% faktiskt klagar här. Hur många är vi på detta forum? Denna tråd är lång och 30-tal har uttryckt problem. Kan vi vara 300 som är aktiva i denna forumstråd?
Bevisligen finns det SPA-bilar som vibrerar mer än önskvärt.
I min värld så behövs det lite mer fakta innan jag kallar det för ett stort och utbrett problem.
Alla problem dyker inte upp här, men skulle 10% av bilarna haft problem tror jag nog att fler skulle klaga här. Hade jag haft problem som inte lösts hade jag också klagat högljutt.
Det visade sig att denna enhet och många and[…]
Samma på min XC60 2016, kom i år. Sk&a[…]