Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av GLIZ
Kan det hjälpa att göra rent kontakt/kontaktytor i cantrallåsets solinoid när knappen laver sitt egna liv?
av andersuw
Förstår inte riktigt var du tänker dig att du skall kunna gör rent. När en låskista krånglar är det mig veterligen inte mycket annat att göra än att byta ut den. Men man bör vara medveten om att själva låskistan inte är enda tänkbara felorsaken till centrallåsfel på en dörr. Det kan också vara reläfel eller kablagefel.
Användarvisningsbild
av GLIZ
andersuw skrev:Förstår inte riktigt var du tänker dig att du skall kunna gör rent. När en låskista krånglar är det mig veterligen inte mycket annat att göra än att byta ut den. Men man bör vara medveten om att själva låskistan inte är enda tänkbara felorsaken till centrallåsfel på en dörr. Det kan också vara reläfel eller kablagefel.

Ok. Min tanke va att det kunde gå att göra rent kontaktytorna etc på samma sätt som jag gjort med ljustutan/helljuset där det med tiden samlats strömförande damm så helljuset gick på när man tutade med ljustutan. Det va avhjälpt på 15 minuter.

Fick sålt mina gamla 18" igår, sa[…]

Hej Jag har en Volvo S80 -04 som är tillverka[…]

Volvo car UX

Fick mejl idag.. "Dina skärmar får[…]

Bensinpriser v2

Så är det ju. Men en sjudubbling fr&ar[…]