Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tycker det är lite "B" att back- och framvarnaren bara piper.

Borde som i Audi och BMW och Mercedes gå att få upp den i menyn. Vet någon om det går?

Gäller ny V70 II men antar att det kan gälla S80N också

Trevlig helg
PH
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Hur då få upp den i menyn? Staplar eller kamera?

Det går att installera en kamera som man då kan få upp på RTI-skärmen.

Ialla fall från fabrik.
av perhall
Staplar går inte att få, det är bara pip, som på en BMW 525 e34 95:a jag hade :(

Kameran eftermonteras hos åf...

PH
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Var det du vile veta som du själv skrev?

/Kall
e
av perhall
~Kalle~ skrev:Var det du vile veta som du själv skrev?

/Kall
e
Sorry, jag läste ditt "Hur då" som "Har du"....

jag kan inte få upp staplar eller annan grafik från backkameran, men undrar om det går att göra på något sätt utan att installera en backkamera. Man tycker ju att förutsättningarna ska finnas där och premiumkonkurrenterna har haft det i tio år...

PH
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
perhall skrev:
~Kalle~ skrev:Var det du vile veta som du själv skrev?

/Kall
e
Sorry, jag läste ditt "Hur då" som "Har du"....

jag kan inte få upp staplar eller annan grafik från backkameran, men undrar om det går att göra på något sätt utan att installera en backkamera. Man tycker ju att förutsättningarna ska finnas där och premiumkonkurrenterna har haft det i tio år...

PH
Menar du backvarnaren?

Det går nog tyvärr inte
Ved oppgradering av programvaren i min xc70II 2008 Summum så fikk jeg grafisk visning fra ryggesensoren. Det kommer opp et oversiktsbilde av bilen i displayet til radioen og avstand til gjenstanden bak. Den viser også om gjenstanden bak ligger på hø eller ve side av bilen. Fin sak... Få en oppgradering da får du grafisk visning av ryggesensoren...
det går att få staplar på alla utem de aldra tidigaste bilarna (typ bara s80) alla andra kan via ICM upgradering få staplasr.

sen går det att instalera backkamera om bilen har RTI
Det går att få på alla V70/XC70II. Min är från första produktionsveckan och har blivit uppgraderad, kan göras på alla Volvo-verkstäder mot en rimlig kostnad. Inte så snygg grafik men mycket praktiskt när man har PDC fram och back. /PH
Volvo 945 STARTAR EJ

Jag hade problem med lambdasond i ett halvå[…]

Bokade förra veckan kunskapsprov efter att […]

Har aldrig haft problem iaf. Tror ägandet &au[…]

Fick patchen idag till min V90 2019. Funkar nu. Vo[…]