Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
intruder1400 skrev:Nja bränslevärmare har efterbränning !
Viktiga är den får jobba igenom den ,
Vad jag har lärt mig igenom tiderna låt värmaren sluta o gå helt innan man startar motorn !
Den autofunktion som finns som startar värmaren under färd för att få extra värme har ingen efterbränning utan stänger av när man stänger av bilen.
Jag har stängt av det. Kör för många korta sträckor.
av Favazza
Såg att min också var avstängd så i bästa fall ingen skada skedd.
Men kör man igenom och "rensar" den om man kör lite längre sträckor? Eller måste jag först starta den då innan och sen köra?
Användarvisningsbild
av leiwi
joel80 skrev:
intruder1400 skrev:Nja bränslevärmare har efterbränning !
Viktiga är den får jobba igenom den ,
Vad jag har lärt mig igenom tiderna låt värmaren sluta o gå helt innan man startar motorn !
Den autofunktion som finns som startar värmaren under färd för att få extra värme har ingen efterbränning utan stänger av när man stänger av bilen.
Jag har stängt av det. Kör för många korta sträckor.

Nja det är nog inte riktigt , värmaren går en stund efter man stängt av motorn
Användarvisningsbild
av joel80
Är du säker? Tycker den brukar både lukta och låta lite när de väl är på (jag kör den manuellt inland för att förvärma och kan låta den gå en stund under färd om jag inte värmt så länge innan.)

Stannar jag under den tiden reagerar jag på att det låter lite från den.. Det har jag aldrig märkt när jag tidigare hade autovärme igång.
Motorn tappar kraft och dör.

Har en nissan micra k11 1998 som tappar kraft och […]

Hittade du felet med lampan i lastutrymmet? Jag ha[…]

Jag skulle testat så stor som möjligt.

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]