Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Schmoyoho
Skumt, och du har alltså inget iPod-alternativ i displayen? Kan inte begripa varför man skulle ha de två separerade, ihopslagna och sedan separerade igen. Tog mig ett tag att begripa varför jag inte kunde spela musik på USB-läget först (för det är ju en iPhone, tyckte jag, inte en iPod).
av Baselord
Går utmärkt för mig att koppla i en iPhone i USB uttaget och spela musik från spotify i bilen. Måste dock ha minst en låt inlagd i telefonens inbyggda musik app för att det ska fungera. Annars får man "oläsbar".
Bilen är en MY11 med HP anläggningen. Allt original
av Schmoyoho
Jag har låtar i appen och spotify premium, fick det inte att fungera. Var som att den var lite på gång att dra igång när den började ladda och tänka men sen fick jag oläsbar. Om jag minns rätt är det 2007-2008 som hade något annat upplägg än senare årsmodeller som sagt, men vad skillnaden är är jag inte helt säker på. USB/iPod ska ev. vara integrerad i ICM:en men har för mig det finns lösa styrenheter för de chassinumren också.

Vet ni om era bilar är specade med iPod-integration?
Användarvisningsbild
av snepo
Baselord skrev:Går utmärkt för mig att koppla i en iPhone i USB uttaget och spela musik från spotify i bilen. Måste dock ha minst en låt inlagd i telefonens inbyggda musik app för att det ska fungera. Annars får man "oläsbar".
Bilen är en MY11 med HP anläggningen. Allt original
Jag har en låt i tfn,resten på spotify. Det gick inte att spela. usb oläsbar. Men jag kör via AD2P nu. Funkar kanon
av lnilsson
Jag har spelat via USB med min Iphone nu i flera veckor och nu funkar det inte längre, nu står det bara USB oläsbar, jag har ju alltså låtar i musik appen osv, provat byta sladd. Men sen kom jag kom jag på att det sluta funka när jag uppdaterade telefonen, vet någon en lösning på detta, har varit i kontakt med apple och han tyckte jag kunde kontakta volvo, men har svårt att tro att dom kan göra nått, eller jag får hoppas på att nästa uppdatering funkar igen.. :evil:
Användarvisningsbild
av TommyP86
Verkar som apple krånglar till det lite. Spotify fungerar inte heller bra längre, så fort man byter låt försvinner infon i displayen och ersätts av trxten spotify. Gissar på att de vill stt man ska använda apple music. Kom våren 2016, innan fungerade det bra med spotify (i läge ipod)
Mitt tips är en icm/ihu uppdatering, då kommer det nog fungera, men bli som för mej.
Bakre länkarmsbussning

Eller så monterar man POWERFLEX (PFR19-191[…]

Köpa Autoplugin Therminal

@RobinH , Hej Robin, jag vill gärna köp[…]

Hjullagerproblemer

Lossar man länkarmen eller tar loss styrspind[…]

Doktorns 945 ltt -97

Aha, okej! Ja för annars går gängo[…]