Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av tuuurbo
Hej

Det är ett jäkla djungel ute när man kollar priser på reservdelar.
Det kan skilja något sjukt i priserna.

Jag tänkte att denna tråd ska fungera som en GUIDE var man handlar via nätet eller stora kedjor som finns lite här och var i sverige reservdelar smart och fyndigt.
Bra grejjer till bästa pris.

Här rekommenderar jag och ni andra delar som är bra, pålitliga, och extremt prisvärda. Till Volvo 9serien.

Då kör vi:

Avgassystem: Biltema.
Vet om några som är mycket nöjda efter 2-3års tid. BILLIGT.
Själv plockade jag ihop ett 3tums system universaldelar med ljuddämpare för ca 1000kr endast. ca 1200kr med klammers, pasta och upphängning.

Bromsar: Getech.se
Bra grejjer prisvärt.
Många nöjda har jag läst, blev tipsad här på forumet gällande dessa.
Ångrar inte köpet.
Köpte sportbromspaket runtom slitsade skivor och sportklotsar Brembo quality licens tillverkade prylar för lite över 2tusen runtom endast, alla skivorna och klotsarna.
Med standart sats blir det ännu billigare.
De skickar i hela landet till låg fraktkostnad även.
Även mycket bra och billiga nytillverkade BROMSOK. Du slipper skicka gamla skräpet åter.

Bromsklots monteringsatts är BILTEMA billigast på.
Samma gäller bromsbackar bak.
Bromsköldar även Biltema billigast.
Mycket nöjd själv med dessa.

Bromsok repsatts,gummin, eller nya kolvar, eller komplett kit KL RACING eller Bildelaronline.se 3X billigare än Mekonomen minst.

Bussningar: KL RACING
Oljefilter KL RACING . Mekonomen har prisvärt med
Bränslefilter KL RACING
mycket annat även.
Blixtsnabb leverans.

Blinkers, glas , vita blinkers fram ca 130kr 98ans look. Bilderlaronline24.se Tysksida skickar billigt till Sverige

Chassie, Stötdämpare även bussningar Bättre dämpare än Biltema sammapris levererad hem. Bildelaronline24.se Tysksida skickar billigt till Sverige
L-M-Z har även bra priser på bussning kit,
Självplock-lösabussningar= KL-RACING

OLJOR Biltema eller Swedol

Hjullager KL RACING eller Bildelaronline24.se. Jag köpte hos KLRACING

Det kommer mera.

Tipsa på ni så länge :)

PS:
allt jag köpt har jag kollat priser hos BILTEMA. MEKONOMEN. SKRUVAT.SE KL RACING. V-PARTS BILDELARONLINE24 SAMT 4-5 ANDRA FIRMOR MINST
Användarvisningsbild
av lennarte
Bytte allt bakom katen när jag fick min 745-a 2008. Har sedan dess bytt främre röret (+ att jag svetsar ny kona på både kat och främre rör en gång) och svetsat om bandet runt bakre ljuddämparen (fästet) en gång. "Halvsatsen" jag monterade februari 2008 är fortfarande orörd, "Kör" även med bromsskivor, bromsklossar,tändstift, termostat, bakre ok, bussningar och stag till framvagnen, allt från Biltema. Det är bara dom nedre inre länkarmslagringarna som inte hållit måttet. Dom första höll bara i 2 år, köpte nya och satte i men fick "påbackning" nästa besiktning igen :twisted: Då hade dom utgått på Biltema så jag köpte på AD-Center (dubbla priset) och dom håller än (4 år nu). Och sedan är det ju det här med termostaten. Biltema har inte 92°så jag köpte 88, men den håller inte måttet så den jag har nu är en 92° från http://www.mister-auto.se och den håller inte heller upp temperaturen. Men jag är väldigt nöjd med Biltemas grejer i övrigt.
Däcken jag kör på är för övrigt Nankang både sommar och vinter (dubbat) på båda bilarna, Är inne på 5-te uppsättning däck nu. Alla gångerna från http://www.dackonline.se
Nya Volvo XC70 PHEV

Nu har produktionen startat, går fortare Kin[…]

Tror du missförstår mig. Jag slå[…]

Det blev gates kamremssats.

Välkommen ut i trafiken

Den där ser ju trevlig ut, bra färgs&aum[…]