Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av stoffe1984
Tänkte kolla om någon har serviceprottokoll med intervalltilläg, Vill börja göra kommande service själv nu när bilen passerar 20 000 mil, det finns ju en hel del småsaker på denna bil som jag inte har koll på när det gäller service. Volvo v70 drive 2011.

Tack på förhand ☺
av dannesk
Jag kan fixa fram ur vida om du ger mig motorkoden och låda
Användarvisningsbild
av SvenB
Nu kanske jag verkar som en "gnällig gubbe" men jag vet inte om jag tycker det okej att använda Volvos serviceprotokoll för andra än "riktiga" mekar. När jag säljer/byter in en bil brukar jag, förutom en fullstämplad servicebok, skicka med ifyllda serviceprotokoll över de servicar och eventuella reparationer som gjorts. Ett serviceprotokoll "berättar" mer än en stämpel i serviceboken. ??:-/
av stoffe1984
Svenb. Jag förstår hur du tänker. Är inte ute efter att "förfalska" prottokoll. Det jag är ute efter är att få reda på när kamremsbyte partikelfilter och adetiv ska fyllas mm mm . Kommer göra vissa av dessa jobb på verkstad och resten själv.

dannesk
Funkar de inte lika bra med reg nr? :D KWR815
Användarvisningsbild
av SvenB
stoffe1984 skrev: Är inte ute efter att "förfalska" prottokoll. Det jag är ute efter är att få reda på när kamremsbyte partikelfilter och adetiv ska fyllas mm mm . Kommer göra vissa av dessa jobb på verkstad och resten själv.
Då missuppfattade jag dig. Men då är det ju inte serviceprotokollen du behöver, utan serviceschema.

Hittade felet lite längre in just innan kabla[…]

Hej, min volvo s60 t5 från 2002 med DSTC har[…]

Lyfta bilen

Går det på Volvo XC60 att använda[…]

Styrservo V70 2010

Bilen har varit trögstyrd på låga[…]