- fre 03 aug 2007, 22:13
Jag servar en gång om året och betalar då gärna ca 800 för mobil 1 5/50 olja.
Men vi har olika tycke jag förespråkar en dyr olja och du en billig.
Bilen är mitt största intresse och då får det kosta "nästan" vad det vill även om jag får äta nudlar p g a av dyr olja istället för en billig olja
Lej skrev:Visst.. siffrorna kanske är desamma på LIDL olja som på t e x MOBIL 1.grammse skrev:Instuktionsboken, där står vad det ska vara för olja (skrev det i mitt inlägg tidigare). Svårare än så är det inte - varken på en -77 eller -08.Lej skrev: Håller med om att det är bra att fortsätta med samma olja som bilen haft tidigare när det gäller valet mellan Syntet eller Mineral.Ja men ska man byta olja måste man oxå veta om det ska vara del eller helsyntet. mineral är ju inte aktuellt på en ny bil.
Om oljan från Lidl har den kvalitet som -08 bilen kräver så lär nog motorn må bättre än med olja som används på grund av goda erfarenhet men är fel kvalitet till den nya -08'an.
Mvh Leif
Visst mineral kanske var jätte bra på den gamla 240 sen -77. men ska man ge sig på byta måste man veta vad det ska vara i bilen oxå.
Personlingen skulle jag ändå köpa en "välkänd" olja även om den är några 100 lappar dyrare så sover jag gott om natten![]()
Jag servar en gång om året och betalar då gärna ca 800 för mobil 1 5/50 olja.
Men vi har olika tycke jag förespråkar en dyr olja och du en billig.
Bilen är mitt största intresse och då får det kosta "nästan" vad det vill även om jag får äta nudlar p g a av dyr olja istället för en billig olja

Volvo Your dream my reality!