Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

850 t5 chippade den igår den gick riktigt bra en halv dag med efter ett tag så började den gå dårligt, när man gasar å varvar 4-5tusen så börjar bilen durra lite och han vill inte ladda mer än 1 bar kan det vara för fel? mvh/ Tobbe
av *pettson*
Tobbe_s40 skrev:850 t5 chippade den igår den gick riktigt bra en halv dag med efter ett tag så började den gå dårligt, när man gasar å varvar 4-5tusen så börjar bilen durra lite och han vill inte ladda mer än 1 bar kan det vara för fel? mvh/ Tobbe
Kontrollera tryckslangar och vacum dito.. Sen är det ju så att den laddar bara fullt upp till 5300 eller nåt för att tappa mot toppeffekt..
OCH det går endast att köra som ett svin lite grand i taget eftersom turbon blir överhettad och motorn larmar om lite temp och så..menar laddluftkylen är för liten och avgashuset likaså... trycksidan är för liten den med för att klara att hålla ned tempen på luften på vägen till laddluftskylen
Att chippa in 300hk är att få effekt 7-10 sek.. och kostar runt 2-5k..
Att ha 300hk permanent är ett bankomatuttag på runt 60k...
av varri
@pettson

TACK! Äntligen fick jag en som håller med mig att det är skillnad på 300 hk med chip och 300 hk med bankomaten inblandad ;)
Användarvisningsbild
av Nexus
varri skrev:@pettson

TACK! Äntligen fick jag en som håller med mig att det är skillnad på 300 hk med chip och 300 hk med bankomaten inblandad ;)
Det är flera som är på *pettsons* sida angåenge chip effekt :wink: :wink:
av varri
Dock flera av mina vänner som säger raka motsatsen vilket jag ställt frågan på. Varför då slänga ut 60k om du kan få det för 5k?

Ja menar, säger Shell att bensinen är gratis, betalar du då? Nä..

Skönt att flera säger lika bara =)
av *pettson*
varri skrev:Dock flera av mina vänner som säger raka motsatsen vilket jag ställt frågan på. Varför då slänga ut 60k om du kan få det för 5k?

Ja menar, säger Shell att bensinen är gratis, betalar du då? Nä..

Skönt att flera säger lika bara =)
Dom har rätt om effekten den är ju 300hk...
Men.. frågan dom INTE ställt sej är.. HUR LÄNGE ANVÄNDER DU DEN..
Som att betala för dom hästarna extra i en R...
Dom extra pållarna har villkor..
Det här berättade aldrig säljaren?..
240 pållar det är 15 mera än en standard... och ett utökat vridmomentsområde med 320Rpm..
Vad står det egentligen då om man läser.. se nedan..
Attans vad broschyrer missar saker..

*B5234T5
Kompression 8,5
Oktantal 95
Effekt 177Kw / 94 Rps
240HK / 5600RPM
300nm/ 33 - 94Rps
Denna högre effekt och utökat varvtalsområde för maximalt moment i förhållande till B5234T uppnås under maximalt 7 sekunder. Den högre effekten fås när ändringen av spjällvinkeln är över ett visst värde och momentökningen när varvtalet och spjällvinkeln är över ett visst värde.
V60 sliter däck bak

Min har rullat 23000 mil nu så de kan ju va […]

AC & kylfläkt

Det har jag inte ens reflekterat över, tä[…]

Tackar för tipsen! Det blidde en iCarsoft CR[…]

Där ska bara vara ett dimbakljus så n&a[…]