Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hedinho skrev: Ekonomi
7,5 pbb max

Behov
Fru och (snart) tre barn 0-5 år.
Husvagn.
Två hundar.

Steg 2 - om det är rätt trots allt - hur gör jag för att få så mycket som möjligt för mina pengar :)
Baserat på de uppgifter jag lämnat kvar ovan så finns det i min värld bara en bil att välja på. Skoda Superb, enkelt!
Dels har den ett gigantiskt baksäte, där du lätt får plats med två stora barnstolar utan att det påverkar de främre stolarna. Den har ett riktigt bra bagage och du får mycket bil och utrustning för pengarna.
fjohan82 skrev:Glöm inte att räkna på om du får dra husvagnen med tänkta bil i relation till dragvikt/maxlast och bokstäver på körkortet.
Det är något som för många faller i glömska och orsakar olovlig körning...
Mycket bra input, får rafsa igenom papperna och kontrollera detta, tack!
HitTheRoadJack skrev:Hej beställ medans rabatterna ges på vinterdäck o automatlåda, du spar minst 15’

Lägst en V90 AWD D3 Auto Kinetic det finns inte så mycket bling bling att välja men väl det viktigast paketen ock dragkrok.

Vill du kunna välja bland all utrustning minst Momentum V90 D3 Auto FWD

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Automatlåda hade jag kunnat tänka mig att skippa, inte kört det på evigheter och inget jag känner jag saknar.
Vad det gäller namn på olika paket som här ovan har jag ännu inte lärt mig det - men jag får väl börja plugga på.
Känns som att det kommer stå mellan en Skoda Superb och en V90 - ingen har ännu ropat på varken VW eller Audi :)
Audi A6 har väl samma problem med sluttande baklucka, men annars är det fina priser på dem nu då en ny A6 kommer nästa år.
Hedinho skrev: ingen har ännu ropat på varken VW eller Audi :)
Jodå! Audi SQ7 med sin V8 diesel (435hk/900Nm) är trevlig, men faller utanför budget för många med ett startpris på 936´... :wink:
VW upplever jag inte som så inspirerande att köra, jag kan tyckas ha fel, men det är något som jag upplever mer i en Audi.
En A6 med 150hk diesel och manuell låda startar på 369´ (371´ för en dito med 190hk) innan rabatter, V90 ligger aningen lägre....
Ingen betalar de priserna på A6 dock. De är oerhört starkt rabatterade för tillfället.
https://www.audi.se/se/web/sv/customer- ... di-a6.html
Skärmavbild 2017-11-17 kl. 18.38.22.png
Skärmavbild 2017-11-17 kl. 18.38.22.png (180.96 KiB) Visad 843 gånger
  • 1
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42
  • 43
  • 56

Hej Mazzokie! Har du pluggat in ett diagnosverktyg[…]

Stänkskydd