Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av fn
Någon som vet varför v70 2.4T är hastighetsbegränsad till 210 km/h? Motorn ligger på ca 5000 varv och har ju mer att ge men den vill inte över 210. 209 visade min naigator och den är ju exaktare än hastighetsmätaren som visade 225 (körde i Tyskland).
Användarvisningsbild
av Kostas
:!: Det beror på att de kan slänga på däck med lägre hastighetsklassning o på så sätt få ner priset på bilen
Användarvisningsbild
av Loner
Njae, enligt regbeviset till min 2.4T skall jag ha V-däck, dvs upp till 240km/h

Sen är bilens uppgivna högsta hastighet just 210.

Mera troligt att toppfarten är spärrad för att folk som vill köra fort skall köpa T5:or?

/L
Användarvisningsbild
av Driver64
Enligt vägverkets hemsida ska en bil ha däck som är dimensionerade för bilens högsta konstruktiva hastighet och att däckets hastighetsbeteckning i registreringsbeviset inte är samma sak som bilens högsta konstruktiva hastighet. Högsta konstruktiva hastighet torde vara den uppgift i registreringsbeviset som står under punkt T "Högsta hastighet, km/h".

Detta har varit på tapeten förut i tråden http://www.volvoland.se/phpBB2/viewtopic.php?t=2516.
av nevyn
Min T5:a vill bara upp till 250km/h... Surt...

Lyfter denna tråd och undrar om man kan spel[…]

Fel centerhögtalare?

Då jag själv i veckan har hämta[…]

Hej Har ett litet problem med min v70 d3 frå[…]

Acproblem Volvo 940 -98

Kompressorm går (gick) igång fö[…]