Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har börjat få bekymmer med att startmotorn ibland inte vill dra, tycker mig höra att det klickar i något relä men inget mer händer.

Bilen är en manuell så jag måste koppla ur för att kunna starta. Trodde först att det kunde vara strul med givaren som skall känna att kopplingspedalen är nertryckt, men försöker man starta utan att koppla ur så kommer en text upp i instrumentet så jag antar att det inte är den...

Tacksam för alla tips var jag ska börja felsöka. Har inte kopplat upp med Vida för att kolla än...
Inga felkoder, startrelät byttes utan någon förbättring.

Jag bytte startmotor för något år sedan p g a lagerhaveri i den gamla. Ersättaren som monterades köptes billigt på Ebay. Efter att ha felsökt ytterligare så chansade jag på att montera den gamla startmotorn igen, efter att ha bytt lager i den.

Nu har det inte krånglat på ca en vecka, så har jag tur var det bara den billiga piratstartmotorn som krånglade. Vad felet är på den isåfall har jag dock ingen aning om eftersom den fungerar utan problem när man provkör den liggande löst på bänken.

To be continued...
Bakre länkarmsbussning

Eller så monterar man POWERFLEX (PFR19-191[…]

Köpa Autoplugin Therminal

@RobinH , Hej Robin, jag vill gärna köp[…]

Hjullagerproblemer

Lossar man länkarmen eller tar loss styrspind[…]

Doktorns 945 ltt -97

Aha, okej! Ja för annars går gängo[…]