Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej,

Har en xc70 -16 och undrar om det är möjligt att lägga in en programvara där dimljuset alltid lyser vid körning i varselljusläget.
Efter att ha testat o köra i varselljus-läget så lyser bara DRL när bilen är i rörelse, oavsett om jag har växelväljaren i läge D.

Är det någon som har koll på om detta överhuvudtaget är möjligt eller är det bara acceptera och köra i automatisk ljusläge och låta bilen bestämma?

Stort tack på förhand!
Förstår inte riktigt vad du vill åstadkomma. På en XC70 -16 finns ju inget dimljus fram. Vad som före årsmodell 2014 var dimljus är från och med den årsmodellen istället varselljus/DRL.

Enligt manualen skall varselljuset lysa när motorn är igång eller tändningen är på om ljusvredet står i läget för varselljus. Om jag minns rätt stämmer det också med hur det faktiskt förhåller sig på min V70 -15. Med ljusvredet i läge för parkeringsljus kan det däremot vara så att bilen tänder varselljuset först när den börjar rulla.

Så! Nu har jag äntligen renoverat f&aum[…]

Felkod 326

Felkoden borde väl vara ECM-C326 Se om dessa[…]

Kylarvatten läckage Volvo 940

Du måste trycksätta systemet när m[…]

Doktorns 945 ltt -97

Jo. Jag gjorde det flera gånger. När ja[…]