Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Zed82
Vad gäller för lossande fönsterlister? Ska man limma tillbaka själv eller har Volvo något goodwill på detta? Gäller en 2012:a.

Har läst en hel del om lossande lister och plastsjok.
av dannesk
Zed82 skrev:Vad gäller för lossande fönsterlister? Ska man limma tillbaka själv eller har Volvo något goodwill på detta? Gäller en 2012:a.

Vilka lister är det som har lossnat? På min my11 så lossnade de bakre rut-listerna vid delningen vilket är mkt vanligt, limmas lätt med lite sikaflex och fixerades med silvertejp under härdningen.
av Zed82
dannesk skrev:
Zed82 skrev:Vad gäller för lossande fönsterlister? Ska man limma tillbaka själv eller har Volvo något goodwill på detta? Gäller en 2012:a.

Vilka lister är det som har lossnat? På min my11 så lossnade de bakre rut-listerna vid delningen vilket är mkt vanligt, limmas lätt med lite sikaflex och fixerades med silvertejp under härdningen.
Precis så på min också. Får väl ta fram limmet.
Användarvisningsbild
av Magnus-B
Min lossade också och jag frågade skadeverkstan om detta men dom rekommenderade att limma annars fick man tydligen byta hela rutan.
De sa inget om goodwill och jag frågade iof inte heller
Även min 2012 V70.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Styrservo V70 2010

Bilen har varit trögstyrd på låga[…]

Bakre länkarmsbussning

Brukar inte polyuretanbussningar bli stenhår[…]

Köpa Autoplugin Therminal

@RobinH , Hej Robin, jag vill gärna kö[…]

Det är en sådan jag menar. Men den jag […]