Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ilduce77
Vem är det som skickar information om avstängda vägar?

Jag är på väg till Jönköping på E4 och navigatorn visar att motorvägen är avstängd vid Örkelljunga, men den är hur öppen som helst.

Kommer informationen från TMC eller RTTI och kan de glömma att öppna vägen igen?
Bilagor
Screenshot_20171111-115642.jpg
Screenshot_20171111-115642.jpg (883.32 KiB) Visad 766 gånger
av superpin
RTTI data kommer från Inrix, tyvärr verkar kvaliteten vara lite varierande. Avstängda vägar borde ju komma från Trafikverket via något API, men Inrix kanske inte har bjudit rätt tjänsteman på fjällresan ännu... ;)
Användarvisningsbild
av CabBO
Tar upp en gammal tråd då jag stod still på E4 :an idag i norrgående riktning mellan Södertälje och Stockholm. Ja, jag stod still med bilen med väldigt många andra bilister. Min fråga är vem man kontaktar angående fel på RTTI:n. Den visade stora röda markeringar i sydlig riktning och jag satt fast i norrgående riktning. Trafiken flöt på i motsatt håll. Ingen varning på navigatorn att INTE ge sig ut på E4:an i norrgående riktning. Däremot i sydlig. Vem kontaktar man.
Användarvisningsbild
av fjohan82
Det där har hänt mig också, riktigt störande.
En annan sak som inte funkar är att bilen inte leder in mig på andra vägar (gröna i RTTI) när det är trafikproblem, utan tvingar mig att köra där det är köer ("röda" vägar).
Detta oavsett hur jag justerar inställningarna.
Någon som har tips på hur man får navigatorn att bara köra på gröna/köfria vägar?
Användarvisningsbild
av svergie2
fjohan82 skrev:Det där har hänt mig också, riktigt störande.
En annan sak som inte funkar är att bilen inte leder in mig på andra vägar (gröna i RTTI) när det är trafikproblem, utan tvingar mig att köra där det är köer ("röda" vägar).
Detta oavsett hur jag justerar inställningarna.
Någon som har tips på hur man får navigatorn att bara köra på gröna/köfria vägar?
Den tar väl hänsyn till beräknad kötid och jämför vilken rutt som går snabbast?

Skickat från min Galaxy S8+ via Tapatalk

Användarvisningsbild
av CabBO
Frågan kvarstår ju om vem man kontaktar? Där kan man ju ta upp eventuella problem.

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]

Däck dimensioner

15 tums 65or har mindre diameter än 17 tums 4[…]